God Jul!

Högtiderna vi har här i Sverige,har dom i Uganda också,då dom är kristna även där. Där är således jul nu precis som här.Hur dom firar julen där vet jag inte riktigt,men jag tror att kyrkan har en stor del i det hela iallafall.   


Vad jag vet är att deras prioriteringar inför julen INTE är detsamma som våra....Jag skulle tro att där äts majsgröt på skolan precis som vanligt,det finns liksom inte utrymme för så mycket annat. Glädjen är säkert lika stor hos dem, och för de barnen som har kunnat åka hem till sina föräldrar över lovet så är glädjen naturligtvis ännu större.

Men det är ju inte så för alla, en del har ingen att åka hem till.


Min lycka och glädje över julen är inte mindre nu än vad den brukar vara,men jag tänker mer...Jag tänker på vilken tur jag har haft att jag har min familj och mina vänner som tycker om mig så som jag är.Jag tänker på mina egna barn, dom har också har haft tur som har föräldrar som älskar dem utan förbehåll,man gör iordning,pyntar och förbereder sig på att bara få vara tillsammans, Och det är en sådan självklarhet för oss...


Jag vet att jag lever mitt liv här och det här är vår vardag,men jag kommer aldrig att tillåta mig igen att inte vara tacksam över det. Förbannad och sur kommer jag att vara många gånger över onödiga saker som händer mig eller mina nära, MEN, det är antagligen inte så himla farligt! Det kommer att gå över och det finns dom som har det så mycket värre.



Nu vill vi önska er,en riktigt God Jul och ett Gott nytt år!
Tack för att ni läser,och Tack för att ni hjälper till!

                                     Anna
                              Jennie  Victoria
                och barnen på Bristol Academy!
  
                       

 

 


Kommentarer
Postat av: Pia

En riktigt God Jul till er också!!! Ni är fantastiska <3

2011-12-24 @ 05:27:37
URL: http://marlonzacco.blogg.se/
Postat av: Anette Svensson

Hej på er!

Det är tänkvärda ord och din innerliga känsla förmedlas till mig som läsare och kan bara instämma i tacksamhet för så många saker. Tack för det arbete ni gör. Önskar er alla nu en härligt fridfull jul med allt vad det innebär för var och en av er.

Anette

2011-12-25 @ 22:33:45
Postat av: Anna

Tack för dina varma ord,det betyder mycket!

Tack också för din hjälp och för att du läser om det vi har att säga,God fortsättning, Anna

2011-12-25 @ 23:47:05
URL: http://bristolacademy.blogg.se/
Postat av: Flädertorpet

Ni gör ett kanonjobb och skriver väldigt gripande, man får nästan ont i magen av att man inte gör mer .Det är härligt att följa ert arbete och önskar er all lycka under 2012!Christina

2011-12-27 @ 22:18:12
Postat av: Anna

Tack så mycket! Det är ingen idé att få ont i magen för vad man inte har gjort,det viktiga är vad man gör när man vet hur lätt det är att hjälpa till! Och det gör ju ni! Tack igen:) Kram Anna,Jennie Victoria

2011-12-28 @ 14:26:54
URL: http://bristolacademy.blogg.se/
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0