Saker vi inte ens tänker på....

Sen vi kom hem så har jag pratat med Sam många gånger via chatten på facebook....
Jag tänkte på det redan då jag var där nere och jag såg honom sitta framför en dator, han kröp så himla nära tyckte jag. Likaså när han använde mobilen...
Som vanligt så varken klagar han eller säger att nåt är fel utan man får liksom verkligen fråga honom.
Flera utav dom gångerna som vi har pratat så har han dessutom haft både mycket huvudvärk och även migrän...
Killen behöver ju såklart glasögon....! För oss så himla självklart...inte lika självklart för dem.....


Nu har ju just Sam den turen att jag naturligtvis kommer att hjälpa honom med ett par glasögon om han behöver det,sådär kan han ju inte ha det. MEN alla andra som också kanske hade behövt ha ett par?
Vi kan ju inte hjälpa alla och vi vet ju inte ens om dem. Men hur många mår dåligt och lider helt i onödan?
1 enda på Bristol har glasögon! Han är dessutom 20 år så han går inte ens på skolan,men tillhör brassbandet.
1 av kanske 400....det är klart som körvaspa att det finns fler som hade behövt hjälp!
Med så enkla medel så hade många av dem kanske tillockmed klarat sig bättre i skolan? All undervisning sker via svarta tavlan och har man då oturen att hamna längst bak så tröttnar man antagligen ganska så snabbt på att försöka se och lära sig....


Det ska bli intressant och se vad det kan tänkas kosta att skaffa sig ett par brillor i Uganda....Det är iallafall med all säkerhet inte lika dyrt som hemma:) Återkommer om detta!

Mbowa med sina brillor,jämte sig har han Musisi :)

                                                     Anna

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0