Dom finns alltid där....

Överallt i min närhet finns det saker som påminner mig om att mitt liv inte bara handlar om det som jag har här hemma. Det som jag har här är det viktigaste av allt för mig,och det kommer det alltid att vara, men det är inte det enda.

Man kan räcka till för fler än bara den allra närmsta familjen om man vill och om man prioriterar det som man sjäv tycker är viktigt  och inte det som andra tycker eller förväntar sig.

 

Vart jag än vänder mig så finns det saker som påminner mig om vad jag får vara med om.

Fotografier från Afrika, smycken inköpta från våra resor,urväxta kläder från mina barn som väntar på nya ägare,som jag vet kommer att uppskatta dom väldigt mycket.

Hittade inköpta mörkhyade dockor som också väntar på att få komma på plats nere hos våra barn på Bristol.

Små saker som man köper då man hittar dem för att man vet att det kommer att bli bra.

Meddelande på facebook och kanske ett litet sms nångång emellanåt då längtan från någon där nere blir för stor och dom behöver veta att man finns kvar.

Små,små saker som gör att man aldrig kopplar bort dem från sina tankar eller från sitt hjärta.

 

Och det är ändå så att fastän vi är olika utanpå, så ser vi likadana ut inuti och det måste väl ändå vara det som räknas?

 

                                                             Anna


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0