Här är jag....

Då ska jag ge mig på att berätta lite om mig själv.......
 
Jag heter Jennie Beckman och är 37 år gammal och tillsammans med min man Martin har vi två tjejer. Amanda som fyller 16 år i November och Felicia som fyller 13 år, också hon i November.
 
 
 
Vi bor i ett hus strax utanför Tvååker (Tvååker ligger 1,5 mil öster om Varberg) så man kan nog säga att vi bor på landet. När hösten kommer och löven faller av träden så bor jag så nära Anna att jag kan se hennes hus.
 
Det är nog tur att vi bor på landet då det har trillat in en hel del djur hos oss under dom 5 år som vi har bott här. Vet inte hur det gick till men nu finns här får, två hästar, en katt och två hundar.......det hade nog funnits fler djur här om inte jag hade satt stopp.
 
Orientering och skidor har alltid tillhört familjens fritidsintressen och det är det som jag och Martin är uppväxta med och med all säkerhet har fört över till Amanda och Felicia. Nu när tjejerna blivit äldre och det är annat som lockar och drar så har Felicia funnits sin väg hos hästarna och Amanda satsar på skidor. Martin är också en inbiten tränings och tävlingsmänniska så för att serva min familj har jag tvingats lägga min karriär åt sidan. ( Det låter ju bättre än att inse sanningen att jag nog dragit på mig några kilo för mycket för att orka hålla igång, men allt går ju att ändra på bara man vill.......)
 
Det var tillsammans med min dotter Amanda som vi 2008 kom till Uganda första gången. En helt fantastisk resa som har förändrat vårat liv allt sedan dess. Mötet som vi fick med dessa underbara människor har gjort att jag och min familj nu mera lever med glädjen av att vi har fått vara med om något större än vi någonsin hade anat. Jag tror personligen att vi inte har en aning om vad som väntar oss i framtiden men jag tror att allt som händer i ens liv händer av en anledning. Det kanske bara måste ta en liten tid innan man ser anledningen.....
 
 
Vid min nästa resa ner till Bristol är det Felicia som ska få följa med. Det ska bli så fantastiskt att få dela detta med båda mina tjejer. 
 
 
Är ju inte så glad att synas på kort men här är ett på Amanda och mig.....
 
 
                                             Jennie
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Jennie, Vilken härlig insats ni gör. Har en dotter som ska till Uganda med UMU (Ungdom med Uppgift) via en kyrka, dec - feb.
Jag, min man och resten av våra barn funderar på en hjälpresa vi med - kanske till Uganda? Du har min mailadress- kan inte du höra av dig till mig?

Ha det så gott
Anna

2012-08-22 @ 11:05:38
Postat av: Jennie

Hej Anna. Tack för att du har läst våran blogg och för dina ord. Jag kontaktar dig vidare via din mail, Jennie!

2012-08-22 @ 14:10:41
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0