Jag vill ju inte vara negativ....

Jag har suttit och läst bland gamla inlägg på vår blogg och kan känna att den kanske känns lite negativ emellanåt...... Dom flesta inläggen fram till mitten av juni eller nåt är ju skrivna mestadels av mig, så det får jag ta på mig.

 

Faktum är att det här med Afrika har inneburit oerhört mycket positiva saker iallafall för min del, och det är ju ur min synvinkel som jag måste skriva. Men ändå känns det som att jag får det att låta lite negativt iallafall...!

 

Känslorna som rör sig inuti en är ju inte bara positiva men det är ju inte heller bara negativt, det är en allskönsblandning helt enkelt :)

Och det är den känslan jag vill förmedla till er egentligen.

Det går upp och det går ner.

Våra vänner i Uganda har haft en sablans otur i livet att dom hamnat just där, men dom har också haft en rackarns tur att det var i just deras värld som vi klev in.

 

En feelgood blogg i det här ämnet är ju lite svårt att få till för man blir ju alltid lite illa berörd av människor som inte har det bra, men ni ska veta att bättre glädjespridare än dom här människorna, det finns inte och bättre lärare i ämnet lycka kan man inte heller ha tror jag :)

Så blir jag alltför neggig igen så ger mig en spark i arslet för då, då förtjänar jag det!

             

                                                        Anna

 

                                       


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0