Kampala

Uganda ligger på den östafrikanska högplatån, som reser sig 1000–1500 meter över havet. Innan jag första gången besökte landet trodde jag att det var ett land med mycket torka och dålig växtlighet. Men jag hade helt fel, det är ett mycket grönt land med stora odlingsmöjligheter. Problemet är bara att medelåldern är så låg som ca 15 år och många har inte fått kunskapen om hur man ska odla marken.

 

Kampala är huvudstaden som utbreder sig över många kullar. Varje kulle har sitt eget namn och längst upp på en kulle ser man de finaste husen. Det finns faktiskt rika människor i Uganda också, fast de är inte så många. Längst ner i dalen, mellan kullarna, bor de fattigaste människorna med de sämsta husen. Det är också här som det flödar fram mest vatten då det regnar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Victoria


Kommentarer
Postat av: tezz

oj det hade jag verkligen inte förväntat mig att det skulle se ut sådär, tänk vad lite man kan egentligen.

2012-08-27 @ 07:23:06
URL: http://tezz87.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0