Lovisa och hennes kompis

Lovisa kom en dag bärandes på sin kompis till mig. Jag tyckte det såg så gulligt ut och tog ett foto på dem.

 

 

 

 

Pojken sov och Lovisa tittade ner på honom. När kameran var borta fick jag reda på att hon var orolig för pojken. Han hade sovit i hennes famn ganska länge och när hon försökte väcka honom vaknade han inte. Hon fick panik och tog sig till mig som inte fattade något. I alla fall var det några andra barn som berättade för Lovisa att de trodde att pojken varken hade ätit eller druckit på hela dagen. Detta var en oerhört varm dag och vi själva drack i stort sett hela tiden. Något av barnen kom med vatten som hälldes över pojkens ansikte och efter lite mera vatten och ännu mera skakande i pojken vaknade han till liv. Lovisa berättade senare för mig att hon var rädd för att pojken hade dött i hennes famn och vad hade hänt då? Hon gick ju runt och bar på honom. Hade någon anklagat henne för olyckan, om den hade skett? Efter uppvaknandet bjöds pojken på Coca Cola och han kvicknade snabbt till.

 

Victoria


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0