Trumskinn

Brassbandet spelar flera gånger i veckan och vid ett tillfälle var det flera trummor som var trasiga. När bandet spelar får de betalt och har de inte tillräckligt med trummor är det svårt att vara ute och tjäna pengar på att spela. Jag och Eddie gick till en musikaffär i Kampala för att undersöka om vi skulle kunna köpa några nya trummor till brassbandet. Jag blev förvånad att det var så dyrt. Nu känner jag inte till vad det kostar att köpa en trumma i Sverige, men jag kan tänka mig att det var i stort sett samma pris. Alltså hade vi inte möjlighet att köpa en endaste trumma. Dagen efter ringde Eddie till mig på hotellet. Han hade hittat en man som skulle kunna laga trummorna. Det vill säga att han skulle kunna byta ut trumskinnen mot nya. Priset var mycket billigare och vi fixade till flera trummor åt bandet.

 

 

 

Här sitter jag, Lorraine och Sam för att montera på de nya trumskinnen.

 

Victoria


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0