Advent...

I varenda blogg man kollar in på så är det advent...Mys åt alla håll och kanter och det är förväntan i luften. Det bakas och pyntas, folk går på julmarknad hit och dit och dricker årets glögg.
 
Min första tanke är att jag inte orkar läsa... Men lika snabbt så märker jag att det faktiskt smittar av sig litegrann.
Jag som har känt total avsaknad av längtan efter advent och jul och allt vad det innebär börjat känna en liten pirrande känsla i magen av just förväntan och längtan. Längtan efter att få vara tillsammans med dem som jag älskar under en tid på året då det faktiskt innebär riktig lugn och ro.
 
Jag vill förändra livet för våra barn i Uganda och jag vet att det är deras situation som gör det lite svårare för mig att tycka att julklappsinköpen är det mest viktiga eller att det är värt stressen med att finna det perfekta julmyset.
Vi har det ju bra som vi har det.
Men för barnen på Bristol har vi ju redan gjort en annorlunda grej, jag får vara nöjd med det just nu, och jobba vidare med att finna min egna julefrid.
 
 
Den stora glädjen idag som ändå rör Bristol är mailet som kom idag från en människa som valt att skänka en slant till våra barn och som dessutom ser det som sin bästa julklapp.
Vi kan inte annat än att hålla med dig "MonsterMalla"! Det är en fantastisk julklapp :)
 
Tack för ditt hjärta, och tack för dina ord på din blogg om det vi gör.
Tack för din vilja att hjälpa våra barn på Bristol, det värmer mer än all glögg i adventstid!
Och Tack för att du får mig att skratta och känna glädje genom ditt sätt att skriva.
 
                                              Anna
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är en svår balansgång det där... efter att jag sett ett flyktingläger under en arbetsresa var jag säker på att jag aldrig mera skulle kunna unna mig själv att vara glad. Det kan jag nog nu, men prioriteringarna ändrades lite. Jag är ändå tacksam över det för det var som om skygglapparna togs bort och jag saknar dem inte... Du har ju faktiskt gjort någonting åt saken och det är ju det bästa man kan göra.

2012-12-02 @ 14:05:35
URL: http://lillebrorsresan.blogspot.com
Postat av: Angus

ja herregud va knäpp man är, man vet att man är helt laglydig och duktig och ändå tror man att de kommer hitta något sätt att sägga dit en!
Julen är min bästa högtid och jag blir väldig hemmakär och tacksam över allt man har. Vi delar inga julklappar längre utan vi umgås bara.

2012-12-02 @ 15:41:43
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Anna

Sandra: Mina skygglappar är också borta och det är jag så tacksam för! Det konstiga är att ju mer man gjort desto mer vill man göra!Jag jobbar stenhårt för att hitta balansen..och det kommer jag att göra i sinom tid :)

2012-12-02 @ 17:26:02
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Anna

Angus: Jag ser också fram emot den dagen då vi kan skippa julklapparna och bara vara tillsammans, vilket jag iofs aldrig tror kommer hända...Men det kan ju bli mindre :)

2012-12-02 @ 17:28:52
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Malla

Jag är glad att ni är glada och att jag kan roa dig :)

2012-12-02 @ 17:58:17
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Anna

Vad bra! :) Vår blogg är inte riktigt lika upplyftande av någon anledning...
Tack!

2012-12-02 @ 18:05:23
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Åse

Den lite Goa julkänslan i magen är ganska härlig trots allt. Ha en fin måndag. Kram

2012-12-03 @ 06:32:00
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Anna

Det är den! :) Ha en bra måndag du med,kram!

2012-12-03 @ 07:38:45
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0