Den stora dagen närmar sig..

Imorgon är det den stora dagen. Dagen som verkar få de övriga 364 dagarna att blekna. Dagen då man måste vara lycklig, när alla ögon ska tindra och man så gärna vill att alla ska vara mer harmoniska än någonsin tidigare.
 
Min julstress har genom åren varit enorm. Jag har känt mig fullständigt sönderstressad av alla måsten,alla egensatta krav på hur allt måste vara för att julen ska vara precis så som jag önskat och velat. Mina egna barn har aldrig begärt något, utan kraven har varit helt och hållet mina egna. Förra julen kulminerade i något som jag inte längre kunde stå för och jag bestämde mig där och då att jag inte ville vara med på det mer.
Och när jag har bestämt mig för något så står jag för det.
 
Julen i år liknar inte någon annan. Vi har allt, precis som vi brukar, men stressen har aldrig infunnit sig. Julklappsberget är inte lika högt eller lika kostsamt, men det räcker och blir över iallafall. Och jag kan sitta här och skriva, dagen innan julafton. Helt galet för att vara jag. Men jag älskar det.
Och jag ska aldrig tillbaka till det gamla igen.
 
Självklart är det upplevelserna i Uganda som gjort att jag tänker lite mer och omprioriterat vad som känns viktigt.Men det ser jag som enbart positivt. Jag ser mer positivt på livet överlag och alla nya upplevelser får mig att växa till nåt bättre. Jag är mer tacksam över det liv som jag fått.
 
 
På Bristol kommer det i år också att vara lite annorlunda mot vad det brukar.....Men om det återkommer vi.
 
 
Ha nu en skön kväll,morgondagen kommer oavsett.Och den kommer att bli bra.
 
                                                         Anna
 

Kommentarer
Postat av: Melody

Ibland kommer man till en vändpunkt och så skönt att det känns så bra för dig i år! Har själv en väldigt stressfri jul, men kan bero på att döttrarna firar hos sina svärföräldrar och vi själva ska bort på julafton.
Ska försöka göra som du nästa år då alla är hos oss!
Ha en riktig bra jul, det är du värd. Skickar en tanke till barnen i Uganda!
God Jul
önskar
Melodys matte

2012-12-23 @ 18:26:10
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Anna

Är glad för dina tankar till barnen, dom värmer! Tack också för dina ord. Vi önskar dig en god jul, och tack för din hjälp! Kram!

2012-12-23 @ 18:55:40
Postat av: Fröken Grön

Varma tankar och en önskan om verklig julefrid till dig och alla barn på Bristol Academy!
Kram från Anna-Karin

2012-12-23 @ 21:12:25
URL: http://frokengronsblog.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack så hemskt mycket, jag önskar dig detsamma! Kramar tillbaka! :)

2012-12-23 @ 21:27:43
Postat av: Lottiz fotograferande fyrabarnsmamma

Skönt med en stressfri jul. Passar på att önska er God jul.

2012-12-23 @ 22:51:03
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Cecilia summerar

Så härligt att läsa! Jag gläds med dig och önskar julglädje till dig, din familj och alla på Bristol.
Allt gott!

2012-12-23 @ 23:25:29
URL: http://cecilia.ekhemmanet.se
Postat av: Anna

Ja....den blir inte bättre för att man stressar...:)God Jul till er med Lottiz, och tack för er hjälp till barnen! :)

2012-12-24 @ 00:01:58
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Anna

Tack Cecilia! Vi önskar dig, och din familj detsamma! Kram!

2012-12-24 @ 00:02:59
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: åsa

Visst är det skönt när man kan stressa av och njuta lite mer
av varandra och ledig tid.
GOD JUL till DIG

Varma kramar Åsa

2012-12-24 @ 00:29:15
URL: http://atmycasa.blogspot.se
Postat av: Anna

Det är ju ändå det som räknas i sista änden... God jul till dig med, kramar A

2012-12-24 @ 00:40:07
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0