Julen kan komma nu.

Julen är här...även i vårt hem. Mitt och min familjs. Jag känner mig lugnare inför det nu och jag längtar efter att få ha barnen hemma med mig. Många tankar har rört sig i mitt huvud det sista och jag har haft svårt att landa i tanken vad som är viktigt med julen egentligen...Det har känts lite meningslöst på nåt vis.

 

Men aldrig har julklappsinköpen gått så lätt som dom gjort i år, aldrig har julgodiset bakats med sånt lugn eller städningen känts så enkel som just i år, fastän jag känt mig så kluven inför den.....!

Men jag tror att det är för att jag insett att det egentligen inte spelar så stor roll! Jul blir det ändå, oavsett hur mycket jag stressar eller har ångest över att inte barnen ska bli glada för det vi ger dem. Blir dom inte glada så är det ett stort problem vi har skapat och då är det dags att vi tar tag i det.Och det är ingen tävling i att ha det mysigast eller snyggast pyntat hemma, det är känslan inuti som räknas!

 

Men jag tror ändå att mina barn kommer att vara glada.

För att dom kommer att få fira en jul med sina kusiner, sina fastrar, farmor,farfar, mormor och morbror och andra viktiga människor i deras liv som skulle göra allt för dem i alla lägen.

Det tillsammans med 2 föräldrar som älskar dem till vanvett, god mat och lite julklappar så tror jag att detta kommer att bli en bra jul för dem.

Och jag tror också att det kommer att bli den lugnaste julen jag upplevt på mycket mycket länge.

Både i sinnet och i hjärtat.

Tack vare ett gäng fattiga människor i Uganda som lärt mig vad som är viktigt i livet.

 

 
                                                                     Anna

Kommentarer
Postat av: Melody

Vilket härligt inlägg att läsa på måndagsmorgonen i denna vecka som kommer innehålla mycket stress för många. Skulle vilja komma med ett förslag om att du gör ett inlägg om dockorna, skriver vad det kostar, kanske ett foto på en docka. Så länkar vi till din blogg och det inlägget. Folk är dåliga bara på att sätta in en summa pengar på ett konto som bidrag, men då blir det en konkret gåva!
Kommer följa din blogg! Melodys matte

2012-12-17 @ 09:09:06
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Anna

Tack! Vi har skrivit ett inlägg om dockorna.... Finns det inte med? Tack för att du vill följa oss och hjälps oss! :)

2012-12-17 @ 09:21:31
Postat av: Anna

Det inlägget skrevs den 3/12 och heter: Vi behöver ett nytt hem...

2012-12-17 @ 09:27:28
Postat av: Malla

Jag måste säga att det gått riktigt smidigt med klappar och bak hemma hos oss med, kasnke för att jag valt att inte övergöra en massa grejer. Det blir bra ändå :)

2012-12-17 @ 12:53:50
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Anna

Precis, det blir bra! Vi måste bara bestämma oss för det, och känna det inuti :)

2012-12-17 @ 14:39:05
Postat av: Jennifer

Fint skrivet av dig och det är så sant det du skriver. Julen kommer även om vi inte har hunnit med att baka sjuttioelva sorters julgodis, eller rullat en massa köttbullar och skurat och skrubbat överallt. Det viktigaste är ju ändå att få vara med sina nära och kära och få njuta tillsammans.
Ha det bra! /Jennifer

2012-12-17 @ 21:46:25
URL: http://wwwmittlivsomjag.blogspot.com
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0