Hoppsan....!

Häromdagen fick jag ett meddelande på Facebook från en Ugandier som jag säkert har träffat,men inte minns (man minns faktiskt inte alla....) som typ löd:



"Hejsan,jag har ett problem,kan du hjälpa mig?"

-Visst,det kanske jag kan vad gäller det? svarar ju jag såklart....

"Jag har ett par vänner i Sverige men jag har tappat bort dem, kan du hitta dem åt mig?"

Hmmmm.......hur ska jag, utan att grusa killens drömmar att få återse sina svenska vänner,förklara att Sverige är tämligen stort och att jag faktiskt inte känner alla här....?
Det kan jag ju såklart inte göra,det skulle ju kännas alldeles förfärligt elakt, så mitt svar på hans fråga blev:

 

-Vet du vad dom heter och var dom bor så ska jag försöka hjälpa dig.



Varför svarade jag så för undrar jag såklart nu.....
Han tror nog att jag utan tvekan är gud och inte en simpel korvkioskarbetare.....frågan är bara hur jag ska fixa till min lilla lögn? För hitta dem lär jag ju inte göra iallafall.


                                             Anna


Kommentarer
Postat av: Alexx

Att hitta folk i sverige är inte så svårt. Det gäller att bara lära sig... Men först måste du självklart ha något att börja nysta i. Kanske har han namn, ålder eller område personerna kommer ifrån. Facebook, birthday.se och hitta brukar komplettera varandra ganska bra...

Inget är omöjligt innan man har bestämt att det är det...

2012-02-19 @ 10:10:08
Postat av: Anna

Mest troligt har han inget av de:)Men du har rätt i att ingenting är omöjligt, det är en bra inställning! Tack för tipsen! Anna

2012-02-19 @ 13:09:46
URL: http://bristolacademy.blogg.se/
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0