Hard work pays!

Det finns en bild tagen i Uganda nu från vår resa 2012 som får mig att känna mer och mer för varje gång som jag ser den. Den står för väldigt mycket har jag förstått...
För varje gång som jag ser bilden så översvämmas jag av tacksamhet att det är just jag som fått vara med om det här. Tillsammans med Jennie och Victoria, och såklart massa andra människor så blev det just jag som fick vara med... Minnesstenen som är uppsatt på Bristol Academy väcker starka känslor hos mig helt enkelt...
Jag läser vad det står och ryser i hela min kropp...Det är stort,men jag har aldrig sett det som det.
Det händer bara och vi är mitt uppe i det. Vi får vara mitt uppe i det.
 
För 400 barn har vi varit med och gjort skillnad,hur många gånger i livet gör man det?
 
Jag blir stolt över att vi har vågat följa våra hjärtan hit som det har tagit oss idag,jag är också stolt över att vi som små vanliga människor i den här jättestora världen faktiskt kunnat vara med och förändrat.
Jag är stolt över vad vi åstadkommit tillsammans, Jennie, Victoria och jag trots att vi är tre helt olika individer med olika viljor,sätt att vara och att tänka.
 
Men Bristols ledord "Hard work pays" växer sig bara starkare inuti mig...
Hårt arbete lönar sig alltid, på ett eller annat sätt, vi vet det och dom vet det.
 
                                                            Anna

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0