Midsommar.....!

Storhelger har den effekten på mig numer att jag tänker ytterligare lite mer och saknar dem i Uganda.
De helgerna vill man vara tillsammans med människor som man tycker om, och det har jag turen att få vara.
Jag får vara tillsammans med min familj och också oftast med våra bästa vänner, Jennie och hennes familj.
Men en del  människor i Uganda saknas också och man tänker på dem lite extra...
 
 
Just midsommar firas ju definitivt inte i Uganda över huvudtaget, men jag vet ju om att det är en storhelg,och det räcker.
Firas ens midsommar nån annanstans än här?
För den delen....hur skulle man kunna förklara för dem vad midsommar är....? Vad skulle man säga....
 
Vi dansar kring en stång och hoppar som grodor i en ring, efter det så går vi hem och äter rå fisk och potatis och till det så dricker vi sprit.....
Tjena, det låter ju verkligen helt normalt!
Jag tror helt enkelt att jag låter bli att berätta att det finns en sånhär högtid i Sverige....
 
Till er alla andra som tycker att det här är en helt normal företeelse så vill vi bara önska er en riktigt trevlig kväll och tack för att ni finns :)
 
                                                             Anna

Kommentarer
Postat av: Pia

Haha, ja med tillägget att stången är en frukbarhetssymbol, alltså en stor jäkla ... som vi kör ner i backen för att ge oss bättre skörd, så tycker jag vi framstår som väldigt primitiva;)
Härlig midsommar till er <3
Kramar

Svar: Ja...helt logiskt känns inte detta firandet :)
JennieAnnaVictoria

2012-06-22 @ 19:18:54
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0