Familjevännernas dag!

Som ni vet så har vi ju en fadderverksamhet, eller som vi kallar det familjevänner. På den här resan så fick alla våra familjevänner möjlighet att skicka med en present ner till sitt barn tillsammans med ett brev, det var en möjlighet som dom allra flesta tog vara på. Många paket blev det kan jag säga....

Det här är ännu ett tillfälle som jag önskat att jag kunnat få er er känna och förstå den glädjen som det här innebar för barnen....


Många av dem har aldrig någonsin sett, eller ännu mindre själva fått öppna ett paket! Där fanns barn som inte ens visste vad dom skulle göra med det utan dom var nöjda med att bara titta på det.
När vi förklarade att det var från deras familjevänner ifrån Sverige så sken dom som solar! Då öppnade dom sina paket försiktigt försiktigt och pillade bort tejpen så att pappret skulle vara helt.

En del av barnen visade total lycka,andra var mer försiktiga.
Ett av barnen, Jalia, utbrast ett högt "wow" när hon fick syn på sina snygga trosor som hon fått skickat till sig!

Ett annat av barnen Jolly, tog snabbt på sig sin nya tröja och sitt nya halsband och satt sen försjunken i över en halvtimme i sitt brev som han fick från sin familj.

Likt för oss alla är att det här är en stund som vi kommer att bära med oss länge, länge....


Derrick med sina grejer. Derrick är 17 år med glädjen var inte mindre hos honom.Han var otrolig tacksam över sina saker och lyckan gick att ta på...


Gladys! Behöver jag ens säga att hon blev lycklig?


Lilla Jamirah i sin nya outfit! Jamirah kom första dan hand i hand med ägaren Eddie med en fråga till oss...
Hon undrade om hennes familjevän Ingela var med oss? :)


Salimu Waiswa pillar tejp med stor försiktighet...Ett alldeles eget paket!


Jolly i ny tröja och nytt halsband djupt försjunken i sitt brev från Sverige..


                                                Anna


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Å va roligt det verkar! Hoppas jag får möjlighet att uppleva nåt liknande nån dag!

Minns du något om 'mitt' barn; Monica?

2012-03-25 @ 17:00:20
URL: http://Ingridbloggar.blogspot.com
Postat av: Anna

För din skull hoppas jag att du får uppleva nåt sånt här nångång...Monica minns jag och jag har också bilder på henne :) Ni kommer att få det!

2012-03-25 @ 18:42:02
Postat av: IngelaK

Så jätteroligt att se Jamirah i T-shirten (och vilken tur att jag inte gjorde som Roland ville och köpte hårspänne)!

2012-03-25 @ 19:48:58
Postat av: Anna

Ja, hon blev så fin,lilla Jamirah! Och hårspännen blev till broscher till dom som fått det så det funkade det med! :) Håret är ju dock inte jättelångt....Kram!

2012-03-26 @ 09:51:50
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0