Nu så!

Jaha! Nu var sista dagen innan avresan här! Imorgon ger vi oss iväg. Känns alldeles ofattbart att en liten resa 2008 skulle förändra hela livet för oss.....Jag trodde aldrig att det skulle bli nåt såhär stort av det, och jag trodde då rakt inte att jag skulle hamna i Uganda mer än en gång i livet, och nu är det tredje gången som jag ger mig iväg och för Victoria blir det fjärde gången!



Jag fick ett mail igår av en släkting till Jennie som önskade oss en bra resa och sen skrev hon också
"Alla hjärtan har samma färg"
Visst är det så! Det är något som jag kommer att bära med mig resten av mitt liv. Det spelar ingen roll i hela världen vart vi bor,vilken färg vi har, om vi är rika eller anser oss vara bättre än någon annan eller kanske tillockmed mera värd än andra,
just därför att alla hjärtan har ändå samma färg!



Mitt sätt att tänka har förändrats. Vi lever här och jag är tacksam över det. Jag har min familj och mina vänner och det tillsammans med mina erfarenheter är det som gjort mig till den jag är idag.Och idag kan jag med handen på hjärtat säga,
Att jag är stolt över det.

Nu ger vi oss iväg, kanske, kanske kommer vi åt en dator och då kan det hända att vi skickar en liten hälsning till er! Annars tycker jag ändå att ni ska kika in för Jennie är ju kvar här hemma och kan hålla vår blogg vid liv :)

Ha det bra tills vi hörs igen!


                                            Anna 


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0