Ett evigt slit

För oss här i Sverige kan vi ju gå relativt långt tillbaka i tiden då vi handtvättade. Men det måste ju ha varit ett jätteslit!
Jag tycker det är strävigt emellanåt att tvätta i mina maskiner....I Uganda sker fortfarande all tvättning för hand, i regnvatten..
 
Det här kom från Sam....
 
En flicka som dragit nitlotten att tvätt fler än sina egen skoluniform....
Här inser man en anledningen till att kläderna slits otroligt snabbt. Borsten på bänken gör inte gott vid kläderna.Tvättmedlet är som en handdtvål och säljs i långa stavar med 6 bitar som räcker några månader...
Även de minsta tvättar själva. Till höger har vi 5 årige Jonah. Ett av de barn som jag hade väldigt nära mig på vår senaste resa....
En liten berättelse och bilder på Jonah....
 
                                                                    Anna
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia summerar

Det här fick mig direkt att tänka på Hans Roslings fantastiska och underhållande prat om hur viktig tvättmaskinen är för ett lands utveckling:

http://www.ted.com/talks/lang/sv/hans_rosling_and_the_magic_washing_machine.html

Önskar er, både här och där allt gott!

2012-11-09 @ 17:57:01
URL: http://cecilia.ekhemmanet.se
Postat av: Anna

Riktigt bra! Tack :) Önskar dig allt gott också!

2012-11-09 @ 21:02:55
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0