Tack för er hjälp...

Vi har ju under drygt 2 års tid tid skickat ner brev till barnen på Bristol, och det har vi gjort via posten....
Det har varit väldigt varierande resultat på hur det har gått...
 
Flera av försändelserna har aldrig nått skolan och detsamma har gällt de som har skickat till oss.
Tråkigt då det ändå är ganska mycket jobb med att skriva...
 
Men för några månader sedan så klev då Marie och Gunilla in i våra liv och hjälpte oss att skicka ner grejer till Uganda via DHL, allt sedan dess har allting flutit på helt utan problem!
Det har nått Uganda på fantastiska 3(!) dagar gentemot postens 6-7 veckor.....
DHL har också varit med och sponsrat våra tidigare försändelser vilket naturligtvis är mer än välkommet :)
 
Häromdagen var vi förbi Marie på hennes affär och möttes av en glad DHL-chaufför som mer än gärna ställde upp på en bild till bloggen....Han var själv väldigt, väldigt nöjd med den, precis lika nöjda som vi är över att de har hjälpt oss med det som ligger oss så varmt om hjärtat.....Så stort Tack för det!
 
 
                                                                         Anna

Kommentarer
Postat av: Malla

härligt med hjälpsamma människor! :)

2012-11-13 @ 21:06:34
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Eddie och barnen på Bristol Academy

Ja! Man blir glad av det!Det gör allt lite lättare :) Anna

2012-11-13 @ 22:02:37
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Angus

tack så hemskt mycket!
Men vilken bra blogg du hade. Måste läsa igenom nogrannare imorgon.

2012-11-13 @ 22:02:52
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Eddie och barnen på Bristol Academy

Du är välkommen tillbaka!:) Anna

2012-11-13 @ 22:08:05
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Nina

Hej Tjejer - 2 frågor ...

(1) Förstod att ni planerar att ta med dockor ner till Uganda? Nu är det så att jag syr jätte mycket.
Jag kom på tänka mina trasdockor - med kläder. De är inte så illa ;) Kunde det vara något att ta med - eller skicka ner? Varför trasdockor. De är mycket lätta och mjuka. Om man pressar ihop dem, så får du många att rymmas i ett litet utrymme. Antar att man måste tänka på vikt när man reser nere.
Om ni är intresserade skulle jag hinna sy en hel tills nästa resa. Hur många ni vill ha :)? I fall ni är intresserade ... jag kan maila bild om ni vill.

Fråga nummer (2). jag har under kvinnor som inspirerar bilder som egentligen säger ingenting.
Då tänkte jag skapa en real life blomsteräng. Undrar om ni har en bra bild om er från Uganda med tex. barnen? Då kunde jag lägga bilden med blogg namn och länk i blogg - överst, så attni syns ;)

Förstår om det blir nej för både frågor... men nu har jag i alla fall frågat.

Kram

2012-11-13 @ 23:29:46
URL: http://www.sallysdaughters.com
Postat av: Anna

Vi har mailat dig :) Kram Anna

2012-11-14 @ 08:29:25
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0