Har ni vart i Afrika? Vad kul!

Vi bor i ett väldigt litet samhälle jag och Jennie. Här är  bor kanske 3-3500 personer, jag vet inte riktigt.

Vi jobbar i byns korvkiosk dit typ alla går! Vi har jättegod mat, fina sallader och personalen är fantastisk....! :) :)

 

Iallafall så är vi ju människor som syns eftersom att vi har det jobbet vi har.

Men ändå så vet människor inte att vi håller på med det här som vi gör. Skvaller sprider sig fortare än jag vet inte vad i vårt samhälle men nåt sånt här, det vet folk inte ens om! Visst är det konstigt?

 

Vi får fortfarande höra efter 4 år:

 

-Jaha.....har du vart i Afrika?

-Var det skönt?

- Var vädret bra?

- Vad gjorde ni? bada och sola?

-Ett par vänner till oss var precis också i Afrika! Vad kul! Dom var i Egypten, i Hurghada!

-Gud, vad skönt med lite semester!Det skulle jag också behöva!

 

 

På varenda en av frågorna så ler man lite fint och tänker stilla....

 

Herregud.

 

Jag vet att dom inte vet och därmed inte kan ställa bättre frågor än så, men jag blir så trött.

 

Vi är aldrig så utmattade som efter en "semester" ner till Uganda. Och nej, det är inte skönt, däremot är vädret oftast varmt.....Bada kan vi inte göra eftersom det inte finns någonstans  att göra det där vi bor, dessutom är vattnet så skitigt så vi antagligen hade blivit tvärsjuka om vi försökte. Och Ja, du borde också behöva lite semester! Åk till Uganda så ska du få se vad livet handlar om...

 

Så tänker jag, men det är inte så jag svarar, såklart.

För vi kan aldrig begära att nån ska förstå vad vi är med om.

Även om dom vet vad vi gör så är det ändå svårt att förstå.

Men jag skulle vilja att människor förstod mer, jag tror att världen skulle sett lite bättre ut då.

 

                                                                Anna


Kommentarer
Postat av: HemkäraHanna

Det är jag övertygad om att den skulle. Världen alltså. Både viljan att hjälpa skulle öka och även tacksamheten för det vi har.

2012-10-01 @ 21:20:25
URL: http://hemkarahanna.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja, jag tror det också. Dessutom är det inte så jättesvårt att hjälpa, men som sagt, då måste man först vilja förstå... Anna

2012-10-01 @ 21:28:07
Postat av: Lottiz

Många väljer nog att blunda, man vet att de har det tufft och lever så mycket enklare en vi, men man väljer att inte se. Många klagar också på småsaker här hemma i Sverige när det finns så mycket värre saker.
Jag beundrar det ni gör och erat arbete ni är som superhjältar. Kram på er.

2012-10-05 @ 21:49:05
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Anna

Vi lever ju här och har våra bekymmer och våra liv, det ska man inte förringa, men det skadar inte att tänka till åtminstone ibland...Vi känner oss inte som några superhjältar precis, men tack för att du ser på oss som det! Vi suger i oss allt, och kör på! Kramar tillbaka till dig!

2012-10-05 @ 22:04:54
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0