Jag vet,jag vet....men jag förstår det inte.

Jag vet att mycket av min tid går till det vi gör Afrika, kanske tillockmed för mycket.

 

Jag vet också att jag kanske pratar för mycket om det emellanåt och att alla inte orkar höra på det....

Det är för långt ifrån dom allra flesta, så dom orkar inte bry sig riktigt.

Jag accepterar det. Men jag förstår det inte riktigt.

 

Men varför är det så svårt att förstå att man har valt att lägga sin tid på människor så långt borta?

Varför är det inte riktigt accepterat? Hade man jobbat för att ge svenska barn ett bättre liv, eller som volontär på ett katthem i Vällingby, då hade det varit lättare att förstå för många...Men att hjälpa människor som ändå aldrig kommer att få det bra eller bli rika, det ses som lite bortkastat...!

Jag accepterar att det är så, men jag förstår det inte...När blev vi dom viktigaste i världen? Vem bestämde det?

 

Jag tycker att mer saker har blivit ointressant de sista åren. Jag tycker att många är lite för ytliga i sitt sätt att tänka, men jag säger inte att det är fel, det är bara så JAG känner.

Jag har många gånger önskat att allt var som det var förut....men det kommer aldrig att bli det igen.

Jag har sett, och jag har känt för mycket för det.

 

Men vi kan inte ge upp kampen.Oavsett om vi vill det eller inte, så finns det en annan värld än våran.

Dom förtjänar ett bra liv dom också och vi kan hjälpa dem med det.

Vi kan inte rädda alla, men vi kan rädda några!

 

                                                                       Anna

 

 


Kommentarer
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Vad fint skrivet. Jag tycker alla är lika mycket värda och jag önskar jag hade samma engagemang och ork att göra precis som ni, men all min tid går just nu åt till min familj och bevaka mina egna intressen så jag själv får må bra. För mår man inte väl själv är det svårt att finnas där för andra. Men när jag blir äldre kanske jag kan vara lika engagerade som ni är. Ni gör verkligen ett fantastiskt jobb och ni är guld värda.

2012-10-20 @ 19:12:28
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Eddie Och barnen På Bristol Academy

Vet du.... bara att tänka att alla är lika mycket värda är en bra start! Alla gör inte det. 4 barn kräver sin tid och det är dom som ska ha den :)Tack för dina väldigt snälla ord, dom värmde den här lördagkvällen...Tack!

2012-10-20 @ 19:19:27
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Eva-Lotta Enroth

Världens barn är allas barn! Det ni gör är beundransvärt! Fantastiskt jobbat genomgoa människor!

2012-10-21 @ 08:27:30
Postat av: Anna

Tack snälla Lotta! Vi tackar för orden, dom ger massa energi,kram!

2012-10-21 @ 09:00:43
Postat av: Malla

jag tycker det är skitbra att du gör det! alla är viktiga.

2012-10-21 @ 09:09:15
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Anna

Tack Malla, ja alla är viktiga! Tack för att du läser! :)

2012-10-21 @ 09:17:22
Postat av: erikasblogg.se

Vet du, jag tycker du är en helt fantastisk människa!!

2012-10-26 @ 08:21:17
URL: http://erikasblogg.se/
Postat av: Anna

Tack så hemskt mycket Erika...:)Tack för att du läste! :)

2012-10-26 @ 08:41:15
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0