Bristol Academy Brassband Äger! :)

Våran skola har ju ett band, ett brassband.
Skitduktiga är barnen som spelar helt på gehör, inga noter eller någonting....Imponerande!
 
Här är ett klipp från invigninen av Nya Bristol och orkar man bara koppla bort skränOllen som tycker att han vill sjunga med i det bandet spelar så är det mäktigt! Jag är riktigt,riktigt usel på att filma, men hör gör man ju ändå...
 
Dom kan stå så här timme in och timme ut när dom är iväg på spelningar.
(Mina gnällde efter 38 sekunder i kön på ICA när dom var små....)
På det här viset kan skolan dra in en liten,liten del av de pengarna som behövs för Bristol ska gå runt.
Dom stora lär dom små och så lär sig alla till slut...Man börjar med de enklaste instrumenten och sen kan dom spela på vilket som, det spelar ingen roll....
 
 
För mig är det total lycka att få höra dem spela, det finns liksom inget mer kraftfull! Det är svårt att förstå genom ett klipp men i verkligheten är det helt fantastiskt!
 
 
 
För er som orkade titta....Såg ni pallevanten i fönstret? Hur söt är han inte?
Första parkett att övervaka invigningen från en säng i pojkarnas sovsal :)
 
Jösses vad jag längtar efter dem....!
 
                                                                   Anna
 
 

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0