En flicka jag aldrig mött...

Ni som följt oss ett tag vet att Sam betyder nåt alldeles extra för mig....Jag vet inte varför, han gör bara det. En del människor har den inverkan på en bara, man tycker om dem. Han vara bara 15 år då jag jag träffade honom första gången 2008, nu fyller han snart 19....

Gammal bild på en liten Sam 2008....
Och en alldeles nytagen, bara 2 dagar gammal.... :)

 

Jag vet en hel del om Sam efter alla samtal vi haft.

Jag vet hur hans familj ser ut och hur läget är, men av någon anledning har jag aldrig sett hans syster, inte ens på bild. Sam´s storebror har jag träffat och hans mamma pratar vi ofta om, men hans lillasyster bor hos deras mormor eftersom Sam´s mamma är i Sudan. Så jag tänker inte riktigt på att hon finns...men jag vet att hon heter Prossy.

 

Men igår kom det en bild på henne....mitt hjärta rusar och jag blir så glad av att se henne..!

.Alla delar av Sam tycker jag är intressanta, det är ju dom som gjort honom till den han är.

Jag klickar upp mailet och möts av den här lilla fröken... !

Och som sagt, jag blir så glad!

I handen har hon storebrors lånade trumpet, jag tror inte att hon kan spela själv...och hon ser så nöjd ut!

 

Säkert jätteglad att Sam kommit till dem för att hälsa på för dom har inte setts på ett tag. Sen att han hade en kamera med sig och hon får vara med på kort gör ju såklart inte saken sämre!

 

Hon är 8 år och hon bor med sin mormor, ett alldeles vanligt öde i Uganda och ingenting konstigt alls...

Men jag kan inte låta bli och undra om hon inte saknar sin mamma nåt alldeles fruktansvärt....det gör man väl när man är 8?

 

Helt klart är att ett enda foto får mitt hjärta att bulta ännu mer och än en gång känner jag tacksamheten flöda inom mig, vilken tur jag har haft att jag hamnade i Uganda.....vem hade jag annars varit?

 

                                                                       Anna


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0