En vanlig söndag

Söndag här, och söndag i Uganda.

 

Här har det för mig inneburit sovmorgon för att sedan komma upp till frukost med ägg,bacon och kaffe.

Jag kan skrota på tills det är dags att jobba en stund framåt kvällen, en skön söndag alltså.

 

För dem i Uganda ser den inte likadan ut skulle jag tro. Där är nog den här dagen precis likadan som alla andra dagar, förutom att barnen är lediga från skolan.

Maten är densamma,och det som sker är detsamma. Några av dem beger sig säkert till kyrkan, andra gör ingenting.

 

Jag jobbar hårt på att inte få dåligt samvete för den turen jag har haft i mitt liv.Jag får det lätt sedan barnen i Uganda gjorde entré då för 4 år sedan.

Det hjälper inte dem att jag får det, så jag måste jobba bort det.

Vad som hjälper dem är att vi inte ger upp. Att vi kör på allt vad vi orkar. Att vi fortsätter att jobba för att dom är värda precis lika mycket som vi är här!

 

Och för att vi ska klara det så måste vi såklart vara starka. Jag kan inte gå runt och tycka synd om dem eller ha dåligt samvete.

Problemet är bara att det är så lätt att säga det, men så svårt att känna det...

 

                                                     Anna


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag häpnar! Vilken fantastisk blogg du har! Fåååår jag länka och låna någon bild? Snälla???

/Anna

2012-09-16 @ 12:05:12
URL: http://vitarosorochforgatmigej.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack!! Mer än gärna får du länka och även låna någon bild :) Tack för din hjälp, säger vi! :) Anna Jennie och Victoria

2012-09-16 @ 12:31:46
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0