Gamla minnen och nya bilder

Jag befinner mig faktiskt i Örebro den här helgen.....Jag gick gymnasiet här och det var nu dags för en återträff. Dom flesta har jag inte träffat sen -94, och det var ju inte i förrgår!
Hursomhelst så har vi supertrevligt och man känner sig som 17 igen. Allt tokigt man gjort och sagt kommer upp till ytan och man får skämmas lite för sig och inse att jag är glad att jag numera är vuxen och lite mer vis.....!
Jag inser också att alla olika delar  är viktiga för att man ska få en bra helhet av det som kallas livet. Allt bra och allt mindre bra man utsätts för eller är med om  formar en till den man är idag.
 
En av mina klasskamrater sa att han inte kan förstå att jag håller på med det här med afrikas barn.....han får inte ihop det med mig...och det förstår jag, för jag förstår det inte ens själv......men jag är glad att jag gör det!
 
 
Igår kom det lite mer kort från Sam igen. Han vet precis vad han ska göra för att göra mig glad :)
 
När vi var nere nu i mars så hade vi fått skänkta pengar till oss att köpa saker till barnen. Som jag tidigare skrivit om så valde vi bland annat att köpa en lekplats till dem för att dom ska få vara barn. Barn behöver få leka.
Och från Sam kom det här...
 
Barnen i en karusell....
 
Karusellen igen och till vänster skymtar en rutchkana, och till höger.....
en gungställning..... :)
 
 
Sådana här saker kanske inte räddar liv, men det gör det iallafall lite, lite roligare....
 
 
                                                                      Anna
 
 

Kommentarer
Postat av: Tess

Vilken lysande idé att köpa en lekplats för barnen... ! det är som du säger, barn ska vara barn när dom är små... vilken lycka för barnen att få en lekplats där dom kan leka och vara lyckliga barn varje dag!
Bra gjort tjejer! :-)

kram/Tess

2012-09-22 @ 17:25:05
Postat av: Anna

Ja, det blev nog bra, dom verkar gilla den :) Tack Tess för dina alltid varma ord, det betyder mycket för oss. Anna,Jennie och Victoria

2012-09-22 @ 17:40:17
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Queen of Kammebornia

Ja, barn behöver sannerligen få leka!!! Klassträffar är läskiga tycker jag... vem har "lyckats " och vem har "misslyckats" och vem var kär i vem då och nu och så vidare... Hoppas du får en fin helg!

2012-09-22 @ 19:45:57
URL: http://queenofkammebornia.se
Postat av: Anna

Helgen har varit toppenbra, och vi har lyckats allihopa, vi är bra helt enkelt, och vi duger :) Att få vara barn borde vara en självklarhet, kram Anna

2012-09-23 @ 01:16:36
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0