Hon har en Iphone.....!

Av någon anledning har jag en Iphone. Jag fick den i julklapp av min man och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte gillar den, för det gör jag.

 

Det finns fler som gillar den!

Det är lätt att tro att dom inte har kolla på vad som gäller i Uganda vad gäller trender och coola saker.

Inget kunde vara mer fel, dom vet precis!

Dom vet vad som är snyggt att ha på sig , även om dom inte har möjligheten att följa ett mode utan får ta det som finns tillhands. Dom vet också att en Iphone är en fin telefon....

 

Det är ju inget jag går runt och tänker på utan jag lassade upp telefonen en dag bland barnen och ungdomarna på skolan för att fota dem då min kamera var ute på vift, och jag riktigt hörde hur det susade till bland dem.....

"She has an Iphone....!"

 

Skit,skit,skit hann jag tänka! Varför skulle jag ta upp den här? Och nästa tanke var att snabbt att stoppa ner den igen. Onödigt att visa sådana saker... det känns som om man säger

 

"Hej, jag är rik, och det är inte ni...."

 

Men jag hann inte så långt utan storkillarna ville så gärna titta på den, hålla i den och se hur den funkade....Och det fick dom ju såklart göra! Där fanns ingen avundsjuka eller några andra konstigheter, dom ville verkligen bara se... :)

 

Den där telefonen var framme varenda dag efter det. Dom hittade nämligen spel på den...nerladdade av min yngste. Och det var ju väldigt roligt! Helt okontaktbara hamnade dom i Templerunspel, angrybirds och cykelspel. Dom stora spelade och dom yngre hängde i klungor runt om. Det såg så kul ut.




Jag var lite orolig ett tag då det blåste ganska mycket en dag och sanden yrde... jag trodde att hela Bristols skolgård skulle befinna sig i min telefon, men den lever ännu och klarade sig oskadd igenom det äventyret också :)

 

Vad jag tycker är lite konstigt är att dom faktiskt även i ett sånt, i många fall outvecklat land, som Uganda ändå har koll på den senaste tidens trender och vad som är bra, ändå finns där så många brister i dom mest vardagliga saker....

 

                                                                   Anna


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0