Kan vi lämna detta?

Hos mig i min familj är det på gång att bli så här nu: Kolla här, kan vi lämna detta till Bristol?

 

Allt som  barnen växt ur eller ifrån frågas om, och det här med Uganda har också blivit deras vardag.

Barnens alltså, min man är fortfarande lika orubbligt fast vid att det är jättekonstigt att man ens vill engagera sig i nåt som ligger så långt borta... :) Han kommer troligtvis aldrig att ändra sig på den punkten, men det är okej för mig. Jag tycker att det är konstigt att man vill cykla eller plocka svamp.

Möjligen skulle jag kunna ändra uppfattning på det där med cyklingen, men troligtvis inte med svampplockningen....Alla har vi våra intressen och så länge man respekterar varandra för det så är det ju inga problem.

 

Här hemma växer också således berget av saker man vill få med sig  nästa gång man åker ner...Jag ligger dock en bra bit efter Victoria som har ett helt rum typ med saker....Men som sagt det börjar plocka på....

Tex så köper jag alltid en mörkhyad docka på IKEA när jag är där, för att det är svårt att få tag på någon annanstans, så det här gänget bor än så länge hos oss, tills det är dags att göra nytta i Uganda.

 

Även kläder fylls på i väskor allteftersom barnen växer och även dem vet man kommer att göra nytta...

Varenda dag surrar huvudet på, kampen fortsätter.

 

                                                                                  Anna


Kommentarer
Postat av: Queen of Kammebornia

Må kampen för godhet och trygghet och kärlek alltid fortsätta!!! Jag blir ärad om du vill låna mina ord men tala gärna om att de kommer från mig :) Kram!

2012-09-27 @ 11:54:39
URL: http://queenofkammebornia.se
Postat av: Jill

Ni gör ett helt fantastiskt arbete. Att känna empati och bry sig om andras livssituation är något vi alla har bra av, speciellt vi som sitter i trygga och välmående delar av världen. Och jag är absolut övertygad om att alla har möjligheten att bidra, även det lilla blir betydelsefullt för den som inget har.

Så fortätt att stå på!

2012-09-27 @ 12:22:36
URL: http://fyrarumochkok.blogspot.com
Postat av: Marianne

Vilket arbete ni verkar göra, tack för det!
Ni är fantastiska människor!
Vilka underbara barn ni får träffa, ser så glada ut trots allt:)

2012-09-27 @ 12:48:26
URL: http://minlillaskrubb.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack för era fina ord, vi blir väldigt glada! Alla kan göra skillnad så enkelt är det faktiskt. Och barnen är glada för det mesta, dom vet inget annat...Anna, Jennie Victoria

Tack för att jag får låna dina ord Queen of Kammebornia, jag lovar att berätta vart dom kommer ifrån! Kram! Anna

2012-09-27 @ 17:25:15
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0