Mormor Josephine Nakawesi

 

Många gånger i den här bloggen återkommer vi till Sam.

Dels för att jag tycker att det är en rackarns bra unge och eftersom att det är jag som skriver så blir det lätt om honom....Han är  också den som jag har tätast kontakt med....

Sam är ju också den som har en kamera därnere och häromdagen kom det här...

Lillasyster Treccy Naiga Prossy och mormor Josephine Nakawesi

 

Sam´s lillasyster och hans mormor!

Mormor till dagen uppklädd för fotografering eller kyrkan skulle jag tro, för så här fint klädd är man normalt  inte i Uganda. Inte om man lever det liv som Sam och hans familj gör iallafall.

 

Jag frågade om åldern på Sam´s mormor, men han hade inte en aning.....ålder är, som jag tidigare sagt, helt oväsentligt!

Men med tanke på att Sam´s mamma är yngre än vad jag är så borde inte mormor vara så hemskt mycket mer än kanske 60-65, om ens det...

 

Vi kan då se att det är ett hårt liv man lever i Uganda, dom ser betydligt äldre ut än vad dom är...

Och det är klart, det sliter med all säkerhet på en att ha en 8 åring och ta hand om när man egentligen är den som borde tas om hand.

 

Det är ingen idé att jag försöker förstå, det går ändå inte.

 

                                                                  Anna

 


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0