Nya pinfärska bilder igen :)

Idag kom det ytterligare lite bilder från vår alldeles egna fotograf i Uganda, Sam!
 
 
Han älskar att fota och jag har faktiskt köpt en kamera till honom för då kan han skicka hem bilder och vi får se hur allt står till :) Skitkul!
 
Idag kom bland annat det här!
 
Huvudbyggnaden på Bristol, med klassrum, sovsalar och lärarrum :)
Flitiga barn :) 3 eller 4 barn i varje bänk...och så här stilla sitter dom INTE när vi är där, och dom ser INTE så fokuserade ut heller.... :)
Lite äldre barn... Bland andra har vi Halima med det breda leendet på främsta raden....familjevän till Lena :)
Flickan som gör tummen upp i hörnet är en av mina favorit tjejer Nassuna :)
Även här arbetsamma och lugna barn ....:) Det är våra ungar det!
 
Vi skickade ner lite grejer häromveckan till Uganda och jag passade då på att skicka med lite foton och ett brev till en kille som heter Mbowa... och tillbaka fick jag det här...
Jag skickade också ner ett brev och en ny t-shirt till Lubanga....och så här glad blev han!
Världens finaste gladskit! Han har alltid ett leende till övers och man blir alltid glad då man ser honom!
 
 
Det är riktigt kul när bilderna kommer! Jag känner mig som ett barn på julafton :)
Jag längtar efter dem! Och jag hoppas att jag snart kan vara där igen...!
 
 
                                              Anna

Kommentarer
Postat av: Marie

Kul att du skrev hos mej. Roligt att läsa din blogg:)

Marie

2012-09-20 @ 20:53:09
URL: http://maryonthemountain.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack själv! Läs på :) Anna, Jennie, Victoria

2012-09-20 @ 20:57:58
Postat av: Queen of Kammebornia

Fint att se. Och vilka perspektiv det ger på våra liv här i Sverige. Kram!

2012-09-20 @ 21:54:19
URL: http://queenofkammebornia.se
Postat av: Petronella

Ja, man tänker på hur otroligt bra vi har det i Sverige. Men barnen ser så himla glada ut! Man blir varm i hjärtat när man ser dem!

Kram
Petronella

Postat av: Anna

Ja, det är inte som här precis...Dom är så fina, och faktum är att jag tror att dom är ganska lyckliga också...trots allt! Det är nog mest vi här som tror att lyckan sitter i pengar och fina saker. Visst blir man varm i hjärtat,alldeles alldeles varm! Tack för att ni kollade in, Kramar tillbaka! Anna / Jennie och Victoria

2012-09-20 @ 22:11:04
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Lottiz

Härliga bilder. En helt annan värld mot hur vi lever här.

2012-09-20 @ 22:38:55
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Anna

Ja Lottiz, det är inte mycket som är likt, och det är en ära att få vara en del av deras värld. Dom har mycket att lära en...Tack för att du kollade in! Anna / Jennie och Victoria

2012-09-20 @ 23:01:36
Postat av: Linda

Vad kul att du får bilder skickade till dig.
Och dom ser verkligen koncentrerade ut dom fina små barnen. :)

Kram Linda

2012-09-21 @ 09:25:45
URL: http://www.hemochtrevligheter.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja,det är jättekul! Och som sagt...så koncentrerade har vi aldrig sett dem heller! Kram tillbaka! Anna / Jennie, Victoria

2012-09-21 @ 09:45:34
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0