Andrew Mwebaza :)

Att lära sig namnen på 420 barn kan man inte.....åtminstone kan inte jag det.
Är alla dessutom mörka och utan hår så ser väldigt många precis likadana ut i våra ögon.
 
De barnen som är våra familjevänner däremot har man ju inga större problem att urskilja från dom andra eftersom vi ofta hanterar bilder på dem och kollar av så att allt är som det ska.Namnen sätter sig således och också utseende på barnet.
 
Alltsom oftast tillkommer det ju också nya barn bland våra familjevänner och då jag och Victoria var nere förra året så hade vi en ny kille bland oss som hette Andrew.
Men jag kunde inte lära mig varken hans namn eller vem han var! Det spela ingen roll hur mycket jag än försökte så glömde jag av allt på en endaste gång..... Irriterande!
 
När vi nu kom ner i februari så tog det inte många minuter innan jag och Jennie såg den sötaste lilla ungen! Världens charmknutte med ett leende som fick oss att smälta. Han var så fin!
Jag kände såklart inte igen honom, och Jennie hade inte träffat honom tidigare.
Vi frågade vad han hette och det var såklart Andrew! Andrew Mwebaza.
 
 
Han satte sig snabbt i hjärtat den där pojken och nu skulle jag aldrig kunna missa honom om han så stod bland 1000 barn. Det är ändå konstigt.....
 
Först minns man inte, och när man börjat minnas så kan man inte glömma....
 
Andrew med kompisen Calvin....Båda söta så klockorna stannar!
 
 
                                                                            Anna

Kommentarer
Postat av: Åse

Ja nog är de söta så att klockorna kan stanna. Härliga bilder !

2013-04-04 @ 13:12:37
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Anna

Dom är jättefina! :D

Kram!

2013-04-04 @ 13:58:36
Postat av: Bara anna

Tusen tack för brevet som jag fick i dag! Jag blev väldigt rörd och glad när jag såg bilden. Roligt att vi kunde hjälpa till lite i alla fall.
Kram

2013-04-04 @ 21:39:29
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Anna

Det är vi som ska tacka! En bild är det minsta vi kan göra....Tack för er hjälp!

Kram!

2013-04-04 @ 22:19:51
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0