Charlie

Precis som Jennie skrev häromdagen så blev de dockorna vi hade med oss väldigt personliga. Ingen var den andre lik och vi blev väldigt förtjusta i dem allihop. Alltså....vi vet ju att det "bara" är dockor, men dom fick alla en betydelse.....
 
En kille som kom att betyda extra mycket för oss var Charlie. Kanske för att vi fick bakgrunden till valet av hans namn levererat av Åse....jag vet inte.
 
Charlie följde oss in i det sista som en trogen följeslagare till vår docka Nelson. Och Charlie lämnade som sista docka vår famn och hamnade hos en flicka i Nabweru.
 
 
Innan dess hann han med en stunds vila hos Eddie....:)
Det är svårt att tro att det där är en man som driver en skola för 420 barn i slummens Uganda!
Men jag är otroligt tacksam över att vi fått se den här sidan av Eddie, den ger oss så mycket glädje!
 
 
 
                                                                              Anna
 

Kommentarer
Postat av: Åse

varje dag tittar jag in här, varje dag känner jag glädje över det ni gör och varje dag fladdrar mina tankar iväg till Barnen på Bristol och till Charlie. Varje dag skänker det mig glädje att dockan Charlie hamnade i en famn i Uganda där han förhoppnings vis sprider ömhet. Jag är också glad att dockan Charlie har en namne här i lilla Sverige som är stolt och glad för att en docka Charlie bär hans namn.

Men jag är också otroligt glad för att ni gör det ni gör och att jag får vara en liten del i detta arbeta.

Kram till er alla

ps. snor bilden av Eddie och Charlie till min blogg, jag behöver nog skriva av mig


2013-04-17 @ 17:55:24
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Hörni!

Vad fint. :)

2013-04-17 @ 19:12:28
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Anna

Åse.... Du är bra. Kram Anna

2013-04-17 @ 22:33:56
Postat av: Anna

:) Tack!

2013-04-17 @ 22:37:53
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: creando

Det är så himla fint. Jag blir alldeles tårögd...

2013-04-17 @ 23:04:32
URL: http://creando-kicki.blogspot.com
Postat av: Anna

Kram Kicki....:)

2013-04-18 @ 07:25:08
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0