En del är det synd om!

Den här helgen har jag jobbat. Då ges det inte så mycket mer tid för andra saker utan man jobbar helt enkelt.

 

Dagpasset igår gav mig en fundering....

 

En kund kommer och vill ha en korv.

Korv som korv tycker han, men det tycker inte vi.

Korv kostar olika mycket, precis som kläder, skor eller bilar gör, och då vi ska betalt så säger han att det inte är det priset han sett och vill betala. Vi förklarar att det inte är den korven som han sagt att han vill ha därav det högre priset... Då tittar han på oss som om vi vore dumma i huvudet och sedan flinar han och skakar på huvudet......

För 7 kronor nedvärderar han 3 människor i en korvkiosk. För att han tycker att prissättningen är fel.

 

Min första tanke och känsla är att jag blir förbannad.....Vem tror han att han är liksom?

Men lika snabbt kommer en helt annan känsla.....Stackars honom, och stackars dem som måste vara i hans närhet... Kan man behandla någon respektlöst för 7 kr så vågar jag inte ens tänka på hur han reagerar på värre situationer...

Är hans största problem att han får betala 7 kr mer än vad han ville, så kan han ju vara glad.

Nu tror ju jag att han hade större problem än så.... det sa jag dock inte till honom även om jag faktiskt var lite sugen på att göra det,men jag tror inte att han hade tagit det rätt..... :)

 

Sedan jag klev in i projektet i Uganda med hela hjärtat så tänker jag annorlunda.

Jag friar oftare än fäller och jag säger mer ja än nej. Problem som tidigare känts som stora kan jag snabbare förminska och få en lösning på och en såndär kund som vi hade igår hade tidigare kunnat ta min energi under en lång tid.....Men han gör inte det nu.

Jag tycker bara synd om honom att han inte verkar veta mer om världen och att han faktiskt tycker sig ha rätt att förminska nån annan......man har inte det.

 

Jag skulle gett han lite av barnens posho istället.....
 
 
                                                                                    Anna

Kommentarer
Postat av: Åse

Sådana människor har nog mest problem med sig själv, trist , men skönt när man själv kan känna att man inte ödslar energi och tid över att bry dig. Ha en fin måndag. Kram

2013-04-29 @ 10:07:15
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Pia

Ja du, man lär sig vad man ska ta in och inte på olika sätt. Du har lärt dig via Bristol, jag via vad som hänt med allt här hemma. Man tar bort energitjuvarna snabbt, de får brottas med sina egna problem. Hur underbart är det inte att kunna ruska på pälsen och gå vidare!!! Bra där Anna :)
Kramen <3

2013-04-29 @ 10:59:37
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Postat av: Hörni!

Visst är det skönt att inse att man inte ska ödsla energi på såna människor. Finns viktigare saker här i livet, hoppas han också inser det så småningom.

2013-04-29 @ 13:02:57
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: kerstin svensson

DET ÄR TUR ATT JAG INTE JOBBAR HOS ER ,JAG HADE EXPLODERAT !!!

2013-04-29 @ 18:07:06
Postat av: Melody

Du har så rätt i att man inte ska slösa energi på sådana människor, men alla dagar går det inte att vara så klok. Ibland kan en sådan där typ stjälpa hela lasset av klokhet och tålamod och man blir så trött och ledsen! Undrar varför det finns så många griniga och trångsynta människor när de skulle komma så mycket längre med ett leende!
Ha det gott!
Sitter här och tittar på flickan som fick Melody dockan!
Hon har fått en plats i mitt hjärta! Önskar jag kunde göra något mera för henne!
Kram
Melodys matte

2013-04-29 @ 20:47:52
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Anna

Åse: Man kan ändå aldrig ändra på en dåre :) Ha en fin Tisdag! :) Kram!

2013-04-30 @ 15:18:42
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Anna

Pia: Ruska päls får man göra ganska ofta... Bra jobbat du med :) Kram!

2013-04-30 @ 15:19:56
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Anna

Hörni:För hans skull hoppas jag det med...Han måste ha ett tråkigt liv....Kram!

2013-04-30 @ 15:20:43
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Anna

Kerstin: TUR?? Tänk så roligt vi haft om du jobbat hos oss! :) Kram på dig :)

2013-04-30 @ 15:21:53
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Anna

Melody : Såg du att det följde med en hund till din docka? :) Vi tyckte det passade :) Hjälpen du gett till det barnet var värt mycket. Kram!

2013-04-30 @ 15:23:40
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0