Exams,terminsslut,gyttjehål och Stockholm!

 

Första terminen i Uganda lider mot sitt slut.

Secondary har avslutat sina examensprov och slutat allaredan och har nu lov fram till den 27e maj.

Bristol håller på med sina prov och går på ledighet den 26e april för att sedan starta termin nummer 2 den 20 maj.

 

Jag har pratat med några av secondary eleverna och dom tyckte att det kändes som att proven gått bra....

och vi håller såklart tummarna för det!

Detta är ju ett relativt kort lov vilket betyder att flera av barnen och ungdomarna stannar kvar på skolan.

En del av dem åker också såklart hem.

 

 

Livet rullar på helt enkelt i Uganda.

Renoveringen av den livsfarliga gyttjegropen är igång och det känns jättebra!

Det hade varit fruktansvärt om något hänt i den där gropen....det vill man inte ha på sitt samvete....

 

 

För övrigt tar jag en bloggpaus på ett par dagar nu och åker till Stockholm!

Som medföljande förkläde till min dotter som ska se på.......Justin Bieber.

Vi fick bara en biljett (synd.....) så jag fördriver tiden på egen hand under konserten och jag känner att jag kommer att klara det alldeles utmärkt.

Det kommer dock inte att vara tyst här inne.....

Jennie tar vid under de dagarna som jag är borta och det ska bli spännade och se vad hon bjuder på!

Jag åker till Stockholm......
Och Jennie tar vid......
Önskar dock att jag vore lika cool som Ben Kanoonya nu när jag kommer till storstan..... :)
 

 

 

                                                    Önskar er en skön lördag!  

                                                                         ♥ 

                                                                 Kram Anna

 

 


Kommentarer
Postat av: Åse

Hoppas ni får sköna dagar i huvudstaden. Kram

2013-04-20 @ 14:03:13
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Anna

Åse...... Linnèa ska SE Justin Bieber på RIKTIGT!! Det kommer bli SÅ bra! :) Hon är helt galen, så man rycks ju med av bara farten....! Tack så mycket! Kram!

2013-04-20 @ 15:01:33
Postat av: Åse

Undrar om inte lilla mamman är lite avundsjuk på sin dotter ;-)

2013-04-20 @ 15:19:15
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Anna

Mamman känner sig vansinnigt avundsjuk.....verkligen! Hahhaha :)Känner jag Linnéa rätt kommer det att KÄNNAS som att jag varit med henne, när konserten ska berättas om in i allra minstaste detalj!

2013-04-20 @ 16:05:24
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0