Hemvant och naturligt....

Nånting slog mig ikväll.....Jag har jobbat och kom precis hem.
 
 
I 15 år har jag jobbat på mitt jobb.Jag har sålt korv och hamburgare under en stor del av mitt liv och jag tycker om att göra det.Jag tycker inte att det är skitkul varje dag, men det tycker nog ingen om sitt jobb.
Men jag tycker om att vara där.
Jag bar in alla utemöbler nu ikväll och slogs än en gång av vilka kontraster mitt liv har kommit att innehålla..... 
 
Sverige med den totala tryggheten och sen Uganda som så snabbt kommit att bli en del av mig också.
Helt utan den tryggheten som jag är van vid men som ändå på nåt vis känns hemvant och naturligt...
 
 
Lunken i det gamla vanliga som jag tycker så mycket om, men ändå lever jag massor då jag kommer till Uganda.
Tur att jag står ganska stadigt på jorden oavsett var jag befinner mig, annars hade det nog vart svårt.....
Nu känner jag mig mest tursam, att jag får det bästa av båda världarna.
 
 
                                                                       Anna

Kommentarer
Postat av: camilla

Kan tänka mig det. Få förunnat.
Kram!

2013-04-04 @ 08:08:34
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja,vi hade tur! :)

Kram!

2013-04-04 @ 08:15:03
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0