Det är som det är och det blir som det blir......

Då var det söndag igen. Känner att jag upprepar mig men, veckorna går alldeles för fort nu. Det är både på gott och ont. Det goda är att Anna snart är på väg till våra vänner men det känns som att allt runt om kring en bara försvinner förbi utan att man hinner att ta vara på det och det känns tråkigt tycker jag. Men det är väl det som kallas livet kan jag tänka och det är dom små stunderna man måste ta tillvara på. I går hade jag många sådana stunder som jag försöker uppskatta och vara tacksam för. Sol och värme som jag älskar, massa tvätt som får torka ute i solen, alla rabatter i trädgården är nu ogräsfria, alla massa goa kramar från min brors lilla pojk och en fantastisk kväll hemma hos Anna tillsammans med våra familjer för att fira Jimmys 40 årsdag.
 
När vi var hos Anna i går så satt vi och kollade massa filmklipp från våran resa i februari. Det är en sådan lycka man ser både hos oss och hos barnen. Skratten, ljuden, kramar, glädjen, nyfikenheten, musiken, lukterna och alla välbekanta ansikten gör att man känner tårarna bränna i ögonen. Tårar av glädje givetvis, men för min del också av sorg och kanske en liten del av besvikelse.....
 
Jag är så otroligt glad att Anna alldeles snart får uppleva allt detta igen men jag kände också att min egen sorg över att jag inte vet när jag får komma tillbaka växte i går kväll. Jag VILL ju också dit igen!! Jag vet att det inte spelar någon roll hur mycket jag än vänder och vrider på situationen, den är som den är och det blir som det blir men jag saknar dom något oerhört mycket och idag känner jag mig lite nere när jag tänker på alla fantastiska möten som jag inte får uppleva denna gång.....
 
 
Tror nog att jag lägger lite kort så vi tillsammans kan se vilken fantastisk värld vi lever i!
 
 
 
 
Brain, killen med ett leende och hjärta som jag önskar allt gott i livet....
 
 
 
Vackra och väna Derrick som vi har haft med oss sedan 2008 och som i mitt hjärta är den som betyder något extra......
 
 
En välbehövlig rast i skuggan under träden
 
 
De äldre killarna övar och showar lite för oss och för barnen. Så fort instrumenten kommer fram så vet man att det kommer något helt fanktastiskt som man kan lyssna på i all oändlighet....
 
 
 
Felicias tålmodighet med alla barnen...
 
 
Provia, söt så klockorna stannar!
 
 
 
Elias   Felicia   Sam  -  friends for ever!
 
 
Harimah, mina svärföräldrars familjevän
 
 
Eddie i samtal med en flicka. Detta kortet säger för mig allt det som Eddie står för och vad han betyder för barnen......
 
 
 
 
 
 
Det gröna vackra Uganda som jag så hoppas att få komma tillbaka till........
 
 
Jennie
 
 

Kommentarer
Postat av: Pia

Vad härligt du skriver Jennie!!! Måste kännas märkligt att stanna här när den andra halvan åker. Men du är ju med henne på sätt och vis ändå ;)
Skickar en extra stor kram till dig <3<3<3

Svar: Tack snälla Pia <3 Det är verkligen blandade känslor, men som du säger så vet jag att en liten del av mig får komma dit genom Anna.
Kramar tillbaka!
Jennie och Anna

2013-08-25 @ 19:38:19
URL: http://marlonzacco.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0