Jag tycker om det du ger mig.

När vi åker till Uganda så tar vi ju med oss så mycket vi bara kan och det innebär ju också såklart att man vill ta med lite presenter till dem som kommit oss extra nära. Oftast blir det kläder, men vi har också gett svenska ordlexikon, en extern hårddisc, kamera osv....
 
 
Nu var det ju inte så värst längesen vi faktiskt var där men kläder behöver dom alltid nytt, då dom tvättas för hand och sedan torkas i gassande sol så är inte livslängden densamma för deras kläder, så enkelt är det bara.
Och har man bara ett par skor så slits dom ju massvis.....
 
I alla fall så pratade jag med Sam häromdagen och passade då på att säga att jag kan ta med lite nya kläder till honom då jag kommer och undrade vad han behövde mest och vilka färger han önskade ha.....
Men se det gick inte!
 
 
Svaret var bara...-Jag tycker om det jag får.
Ja... försökte jag säga -Det vet jag att du gör, men nu frågar jag dig vad du verkligen vill ha, och du har chansen att bestämma själv vad du vill ha på dig....
Svaret....-Jag tänker inte svara, jag tycker om det som du ger mig, och det blir jättebra.
Jag försöker lite försiktigt ytterligare en gång med att fråga vilken färg han gillar.....?
- Alla! blir svaret på det.
 
 
 
 
Just med det här är Sam tämligen unik skulle jag säga.....Dom flesta hade tagit chansen att be om både det ena och det andra såklart, men han gör inte det. Han ber aldrig.
Jag har lärt mig att läsa mellan raderna då allt inte står rätt till när det gäller honom, men be mig om saker, det gör han bara inte.
Jag uppskattar det för jag känner mig aldrig tvingad att göra något jag inte vill.....och ordet NEJ funkar fortfarande dåligt för mig att använda.
Och lika envis som jag är, är Sam så några svar lär jag inte få längre fram heller....jag får väl tänka själv då...:)
 
 
                                                                                 Anna
 
 
Vill ni hjälpa oss att hjälpa barnen på Bristol Academy så tar vi tacksamt emot hjälpen på
8388-1,4 140 970-7
Pengarna kommer Anna ta med ner i oktober och använda till det som dom behöver....
Varje krona räknas och gör skillnad!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hörni!

Vad ödmjuk han verkar vara, Sam. Förstår att du gärna vill veta vad han egentligen skulle vilja ha.

Svar: Han ÄR verkligen ödmjuk.... Och han är också nöjd med det han får på riktigt så för honom spelar det nog verkligen ingen roll....:) Dom är inte som vi.... Kram A
Jennie och Anna

2013-08-11 @ 20:08:47
URL: http://horni.blogg.se/
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0