Upp, ner och om.......vi snackar packning!

Idag har vi 14 dagar kvar till avfärd. Om bara 2 veckor sitter vi just nu på planet på väg mot Kenya från Amsterdam. Med en väntan på ett par timmar i Nairobi för att sedan ta oss till Uganda! 2 veckor kvar! Det är helt galet...
Jag som längtat sen jag kom hem :)
Dom andra gångerna jag rest har längtan tillbaka inte varit så stark så snabbt, men då jag kom hem  nu senast så slog den till nästan omedelbart. Jag visste med en gång att jag var tvungen att åka tillbaka och jag ville inte vänta i 2 år. Jag slapp det som tur var och nu som sagt  är vi snart där....
 
Idag har jag och Jennie startat operation nerpackning! Jag kan lova var och en utav er att just det här momentet är ingen av er avundsjuk på. Det är herrans massa trixande. Väskorna får inte vara för lätta, för vi vill såklart utnyttja de kilona vi har....men väskorna får inte heller vara för tunga för vi vill inte betala nån övervikt.
Sen vill man också ha det hyffsat uppsorterat med kill/tjejkläder, skor för sig, pyssel, osv, allt för att slippa packa om så mycket i väskorna på hotellet innan de tas ut till Bristol för utdelning...
Ni hör....? Det är en del att tänka på :) Men det är samtidigt så himlans kul!
 
 
Vi hade en liten HISS/DISS, jennie och jag under packningen också....
 
 
Vi DISSADE vädret, för det jättesnöade och regnade samtidigt, och det suger....!
 
 
Men vi HISSADE de vaccumpåsarna som Jennie hittat på Rusta, som vi kunde packa kläderna i och som på så vis tog mindre plats i väskorna även om vikten blir densamma...skitbra!
 
Lillkillen som fick namnet "flörtarn" under resan 2010...Vi visade hur man flörtar och det tyckte han var jättekul! Det tyckte vi med, dom första 800 gångerna.... :) Detta fotot är taget 2012 och han hade glömt av det,
Tack gode gud för det...Vi visade inte honom igen!
 
 
                                                                           Anna
 
                                                                   
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åse

Vilket jobb att packa rätt och utnyttja varje millimeter i väskan, och jag har inte hört ett ljud men påtryckning är gjord i fredags. Kram

2013-02-04 @ 15:06:19
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Anna

Ja, det är lite pyssel med det :) Vi hoppas fortfarande! Kram :)

2013-02-04 @ 15:10:46
Postat av: Pia

Är full av beundran, vet bara hur min väska brukar se ut när vi ska iväg nånstans :D
Jag är med på dissandet, men jag vill hissa er istället!!!
Kramen

2013-02-04 @ 18:13:14
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Postat av: Anna

Man är INTE lika välpackande då man reser själv kan jag säga..... :) Tack för hissen! :) kram! <3

2013-02-04 @ 18:28:03
Postat av: Malla

ja 2 veckor, och fort går det! :)

2013-02-04 @ 19:01:25
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Anna

Jäkla fort Malla! :) bra det, kram!

2013-02-04 @ 19:19:49
Postat av: Angus

Sicket litet charmtroll! :)
tack för din fina kommentar

2013-02-04 @ 21:46:33
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Anna

Visst är han? Tack själv :)

2013-02-04 @ 22:21:44
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Ja oj vilket jobb ni måste ha. Hur många väskor blir det?

2013-02-04 @ 22:32:47
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Anna

Lite meck är det, men ändå så himla värt det! 8 väskor på vardera 23 kg räknar vi med.... :) kram!

2013-02-04 @ 22:47:20
Postat av: cecce

Så spännande!!! Förstår att ni ser fram emot resan och allt det ni tror och jobbar för!

Kram Cecce

2013-02-04 @ 22:52:09
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se
Postat av: Anna

Ja, det gör vi verkligen! Det ska bli så himla skönt att få komma tillbaka och träffa dem igen...! Kram :)

2013-02-04 @ 22:55:15
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0