Är man vänner så gör man vad man kan

Det finns människor i Uganda som gjort avtryck. Människor som oavsett vad som än händer aldrig kommer att lämna mitt minne eller för den delen mitt hjärta.

 

Ni som följt oss ett tag vet att Sam är en av dem.

Den här killen växer för varje dag i sitt sätt att vara.

Jag försöker hjälpa honom med det som jag kan, för att han ska kunna utvecklas och må bra, men jösses vad han hjälper mig tillbaka! Inte med samma saker, men på andra sätt.

Saker som jag uppskattar så oerhört mycket!

 

Igår till exempel så logga han in på facebook vid middags tid och skrev :

 

"Åh vad bra att du är här! Jag är på Bristol nu, vi ska träna med brassbandet. Men jag vill så gärna berätta för dig att Kalema,Jolly och Difas är tillbaka hos oss nu!

Dom längtar efter dig och tackar för att du kommer tillbaka."

 

Jag dör lite såklart och tårarna går inte heller att hejda. Jag bli så oerhört tacksam för att Sam har förstått vad det är som gör mig glad och vad som är viktigt för just mig. Att vi kan hjälpa varandra fast med olika saker, men som ändå får oss att må bra... Jag blir glad för att de mindre pojkarna minns oss, då har vi kanske ändå lyckats att göra en skillnad för dem.

Jag blir glad för att dom är tillbaka på Bristol för det innebär att de får gå i skolan lite till.

 

Men mest glad blir jag när jag inser att varken färg,ålder,nationalitet eller kön spelar någon som helst roll.

Är man vänner så är man, och man hjälps åt med det som man kan. Då blir det bra....

 
 
                                           Anna

 

                                                          

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Åse

Underbart , helt enkelt ! Kram

2013-01-30 @ 09:49:59
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Anna

:) Kram!

2013-01-30 @ 10:19:51
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Helena

Tack Jenny! Ja att ha en mysig dag med familjen ger verkligen energi i vardagen. Det gäller att njuta av dagarna man har med varandra:) Kram

2013-01-30 @ 19:32:23
URL: http://helenassota.se
Postat av: Jennie

Helena det är precis så som du säger, man ska njuta av dagarna man har tillsammans. Nu när vi ska i väg till Uganda igen om några dagar, så känner man en ofantlig tacksamhet för sin familj och vänner.

Tack och kram!

2013-01-30 @ 21:52:25
Postat av: mittgodastefinaste

Så fint skrivet, och vilken fin bild! Kram Jenny

2013-01-31 @ 07:43:59
URL: http://mittgodastefinaste.blogspot.se/
Postat av: Anna

Tack och Tack! :) kram!

2013-01-31 @ 07:56:33
Postat av: Meam Die

Så underbart!!! Jag blir tårögd av dina ord...huuua!
och vilken härlig bild.

kram kram Malin
(ja, visst är väl den filmen fin. Kul att du sett den! )

2013-01-31 @ 08:41:04
URL: http://meamdie.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack Malin :) Bilden är faktiskt en av mina favoritbilder...trots att jag själv är med... :) kram och Tack igen!

2013-01-31 @ 08:50:16
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0