Man vill att det ska bli bra!

Nu börjar det faktiskt dra ihop sig och man börjar bli lite stressad över vissa saker.

Hade det varit en vanlig resa med familjen så hade inte känslan varit den här, men nu vill man så mycket!

 

Man vill att det ska bli ett bra besök för alla inblandande.

För Eddie, Jennie, Sam, mig, och våra egna barn såklart, men framför allt för de drygt 400 barnen som vi åker ner för att träffa.

Jag hade så gärna velat klona mig för att hinna se dem alla. Hinna sitta ner och prata med dem åtminstone en liten stund. Jag vet ju redan nu att det är en total omöjlighet, om vi så stannade i en månad så kan man inte se alla, men känslan är fortfarande att jag vill göra det....

 

Man blir också lite stressad av tanken att människor här hemma som bidrar med pengar eller annat, inte ska vara nöjda med det vi väljer att göra då vi är där. Att dom ska tycka att vi använder deras pengar till "fel" saker så att säga. Även om i stort sett alla överlåter det till oss att avgöra vad som ska köpas så vill man ändå göra nåt bra utav den hjälpen vi får.

 

Dom vakna timmarna på natten är också på väg att bli lite väl många då natten tydligen är min tid att fundera på saker som ska ske....

Jag hör själv att jag nojjar....

Vi gör så gott vi kan, mer kan vi inte göra. Innerst inne vet jag ju det.

 
                                                                         Anna

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Flädertorpet

Ni är kanonduktiga och njut av det ni kan göra!!!

2013-01-09 @ 12:07:05
Postat av: Anna

Ja....jag lovar att försöka göra det! :) Tack och kram!

2013-01-09 @ 12:16:17
Postat av: Anonym

Vilken härlig blogg ni har. Har suttit och läst en lång stund och jag blir så glad av det ni skriver om. Lycka till i framtiden!
Tack för titten hos mig och välkommen tillbaka.
Åsa Bakom Berget.

2013-01-09 @ 15:57:58
Postat av: Anna

Tack! Du är välkommen hit med, om du har lust! :)

2013-01-09 @ 16:09:51
Postat av: Bara anna

Sådärja, nu har vi knåpat ihop en liten namnskylt till en docka och så har vi betalat in 200 kr. Känns jättebra att kunna göra något!

Så glad att du tittar in till mig!

Hur länge stannar ni hos barnen denna gången? Hur bor ni där?

Jag beundrar er verkligen för allt ni gör...

Kram

2013-01-09 @ 16:39:35
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: min tekopp

Å ni går ju så mycket fint för så många människor! Hoppas att du finner ro och känner att du är så tillräcklig som du kan vara i det du gör. Lycka till med allt det där!

Kram

2013-01-09 @ 16:43:57
URL: http://www.mintekopp.se
Postat av: Åse

Kan förstå att det känns lite pirrigt att ni faktiskt snart är på väg och att många tankar och önskningar snurrar. Man snart är ni där får träffa "era" barn, Sam och Eddie . Och jag som får följa med via bloggen tycker det är spännande och en skön liten känsla sprider sig att mitt lilla bidrag kan göra en liten skillnad . Kram

2013-01-09 @ 17:39:09
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Pia

Alltså Anna, ni gör mer än vad någon annan gör som jag känner, ja mer än vad någon annan gör helt idéelt. Det är ett fåtal människor som kan ge utav sig själva som ni gör, och det ska ni verkligen vara stolta över!!!! Vi som stöttar er i det lilla lämnar verkligen helt och hållet över att använda det till för er, rätt saker. Och det är ju bara ni som vet hur det ska användas, alltså blir det helrätt hur man än vänder på det, eller hur? ;) Ni är makalösa, och helt fantastiska som engagerar er så i dessa barn! Jag är full av beundran.
Kramar till er alla <3

2013-01-09 @ 18:23:35
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Postat av: Anna

Anna: Vad bra att ni fått ihop det och tack för er hjälp! Vi är borta en vecka den här gången. Det är ganska krävande och det brukar räcka bra, även fast man gärna stannat lite längre...:) Vi bor inne i själva huvudstaden Kampala på ett "hotell". Standarden är usel men det finns dusch och en riktig toalett, så vi slipper hål i marken.... :)Vår skola ligger i utkanten av Kampala så vi har en halvtimmes bussresa ut dit, men det funkar bra! Tack igen och må väl! Kram :)

2013-01-09 @ 21:10:37
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Anna

Min tekopp :) Tack...När man hjälper tänker man lätt att man kan hjälpa mer...Knasiga tankar, men så är det. Men jag vet att jag kommer känna mig nöjd, det tar bara lite tid :) Kram!

2013-01-09 @ 21:13:36
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Anna

Åse: Visst känns det skönt när man vet att man kan göra skillnad? Den känslan är värd mycket!Är så glad att du vill följa oss! Tack och kram!

2013-01-09 @ 21:16:35
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Anna

Pia: Vad hade vi gjort utan dina alltid snälla ord om oss? Det betyder så jäkla mycket och ger massa energi!Massa kramar och tack för allt! Kram <3

2013-01-09 @ 21:18:56
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Jennifer

Jag säger bara det, det är underbart fint det ni gör! Kram Jennifer

2013-01-09 @ 23:14:51
URL: http://wwwmittlivsomjag.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack Jennifer,verkligen Tack! Kram :)

2013-01-10 @ 07:23:58
Postat av: Ting

Jag är helt övertygad om att allt ni gör blir rätt.
Ni är helt fantastiska, tvivla adrig på det!
Jag är full av vördnad över allt ni gör!

2013-01-10 @ 10:48:00
URL: http://youknowting.blogspot.se
Postat av: Anna

Åh, tack så hemskt mycket! Eftersom man vill så mycket så höjer man också kraven på sig själv att göra det bra...men dina ord värmer, massor! Kram och tack! :)

2013-01-10 @ 10:58:02
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0