Varför blir det som det blir?

Jag är egentligen på snäppet för blödig för att hålla på med det här...Jag borde hållt mig till att sälja korv och låtit det stanna där....

 

Men nu blev det inte så, vi hamnade i Uganda och jag funderar ofta på anledningen till det.

Är det nåt jag borde lära mig? Det har jag iockförsig redan gjort, massor tillochmed, eller ska jag lära någon annan något?

Jag funderar på varför livet blir som det blir.... Vad har jag gjort för att förtjäna det här?

Gör vi rätt? Kommer vi att nå alla våra mål och kommer vi att göra en skillnad som består?

 

Jag vet ju inte det...Det vet ju ingen. Men jag vet att vi gör, och har gjort, det som vi trott varit rätt. Vem vet egentligen vad som är det rätta i ett land som Uganda?  Ibland tror jag inte ens att Ugandierna vet själva vad som är bäst för dem....

 

Att ha Eddie där nere som en stöttepelare är otroligt skönt. Skolan är hans och han bestämmer själv över den. Vi är ju dock med och bestämmer och styr över de pengarna som vi lyckas samla in och vad vi handlar för dem. Men när man som nu står i groparna för packningen och inser att vi inte kommer att ha plats i väskorna för att ge alla 400 barn nya kläder så svider det till i hjärtat lite...Det brukar vi ju ha...

Vad ska dom känna nu? Blir dom ledsna? Tankarna spinner igång....

Då kan man dra ett sms ner till Eddie med en fråga om han tror att det kommer bli galet för barnen om inte alla får kläder....Och ett svar kommer tillbaka:

 

"Det är inga problem! Vi fixar till det utefter vad vi har. Oroa dig inte för det!"

 

Skönt....!

Skönt att han säger det, för att det lättar i mitt hjärta lite, och skönt för att jag vet att oavsett vad vi får med oss så kommer det troligtvis att bli ganska bra.Han vet att vi gör vårt bästa och det betyder mycket.

Jag förundras över den mannen,Eddie....39 år gammal.

Med en bakgrund som hade kunnat få vem som helst att vilja gå och gräva ner sig, så ansvarar han för över 400 barn...

Jag kan panika för att jag ansvarar för mina 3...

Visst, det är väl inte bara hans ansvar alla barnen men skolan är hans och han ska ändå hålla en viss standard på undervisningen och de 70 barnen som bor där ska ju ändå ha ett bra liv.

Undra hur man själv hade löst det utan pengar.....?

All respekt till Eddie säger jag.

 

Ett spretigt inlägg känner jag nu när jag läser igenom det....Men jag låter det vara, för på nåt vis visar det hur det känns inuti mig just nu.....lite spretigt och lite kluvet sådär.....

 

                                                                                  Anna

 

 

            


Kommentarer
Postat av: cecce

Förstår att det känns kluvet när man vill hjälpa men inte riktigt kan...
Vilken man han är...Eddie!

All heder åt er och ert arbete!!

Kram Cecce

2013-01-15 @ 19:04:33
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se
Postat av: Anna

Tack snälla! Ja...han har då min fullaste respekt för det han gör! Kram och Tack!

2013-01-15 @ 19:26:17
Postat av: Hörni

Vad fantastisk han verkar vara, Eddie. Och ni också. Ni gör rätt tycker jag, för ni GÖR ju något, till skillnad från de flesta andra.

2013-01-15 @ 21:03:05
URL: http://horni.blogg.se
Postat av: Anna

Han är fantastisk! Tack för dom orden... Det värmde,verkligen. Kram!

2013-01-15 @ 21:24:54
Postat av: åsa

Spreta på...förstår att det verkligen är svårt, men tänk allt ni GÖR:)

Kram Åsa

2013-01-15 @ 22:18:22
URL: http://atmycasa.blogspot.se
Postat av: Anna

Ska tänka på det :) Tack! Kram!

2013-01-15 @ 22:25:54
Postat av: Åse

Det får spreta lite , jag har mailat får se om jag får napp ang. Bagaget . Kram

2013-01-16 @ 11:39:05
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Bara anna

Kram till dig och alla andra som kämpar på!

2013-01-16 @ 12:13:47
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Åse

Anna, vill du maila mig ert bokningsnr flygnr och vilka som reser tror jag behöver skicka även den infon. Kram

2013-01-16 @ 12:17:50
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Anna

Åse....TACK! kram :)

2013-01-16 @ 12:36:49
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Anna

Kram till dig också Anna och tack för er hjälp! :)

2013-01-16 @ 12:37:33
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Neej att bara sälja korv är INTE din grej. Du gör precis det du ska. Hjälper andra, direkt från hjärtat, du gör något för någon annan. Du GÖR. Bara en person som är blödig, varm, kärleksfull, oegoistisk, ja och en hel del till GÖR. Att byta det till bara en säljande korvgubbe det skulle inte vara du. Så fortsätt GÖRA.
Kram på dig.

2013-01-16 @ 16:20:59
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Anna

Jag vet inte vad jag ska säga Lottiz... Tack känns lite futtigt...men tack ändå! Kramar tillbaka! :)

2013-01-16 @ 16:39:10
Postat av: Pia

Underbara du <3 Det är just din "spretighet" som är just du;) Det är ju det som är hela grejen. Annars hade du inte kunnat "spreta" iväg och ha hjärtat både här hemma och där nere i Uganda!!!! Tänk vilken fart ni har fått på väldigt många!!! Du är givetvis också en fantastisk "korvgumma", både du och Jennie, de bästa!!! Jag har ju erfarenheten av det kan man ju säg ;)
Kramar i mängder till er <3<3<3

2013-01-16 @ 19:56:30
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Postat av: Anna

Tack Pia... :) Vet inte om våra arbetskamrater håller med om att vi är bäst.... ;) Men jag litar på dig! :D
Det kanske finns nån fördel att vara lite galen och spretig trots allt....? Tack iallafall <3 Kram!

2013-01-16 @ 20:13:36
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Victoria

Ni har kanske skrivit om det tidigare, men jag har ju inte läst så länge - hur kom det sig att ni åkte till Uganda första gången? Följde ni med en skolklass eller?

2013-01-17 @ 14:57:13
URL: http://www.prinsessanpaarten.se
Postat av: Anna

Vill du veta så finns hela historien i vårt allra första inlägg här :) Men ja....vi åkte med 7 elever från våra döttrars skola och vi blev uttagna att följa med som föräldrastöd till dessa 7 barnen. Victoria var en av de 2 lärarna som var med... Sen blev vi kvar! :) kram!

2013-01-17 @ 16:05:24
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0