Vi behöver verkligen hjälp....

Jag tänker inte sticka under stol med att vi behöver hjälp. Hjälp till våra barn på Bristol Academy.

Barn som långt ifrån får vara de barn som dom förtjänar. Barn som lever för dagen och som sliter hårt för att ta sig någonstans i livet. Dom sätter sin tro till gud och hoppas och ber att det ska gå bra för dem.

Många av dem blir aldrig vuxna och det är vardag därnere. Vi har än inte förlorat nåt av de barnen vi lärt känna, men vi vet att det kommer att hända.

 

Vi åker tillbaka om mindre än 40 dagar nu. Vi har de dagarna på oss att få hjälp till barnen. Hjälp som kan innebära att fler barn får myggnät till sina sängar och på så vis slipper malaria, en filt att sova under, vaselin att smörja in huden med för att slippa torrsprickor,bindor till flickorna, hygienartiklar och kanske ett par skor till någon som så väl behöver det.

 

Jag vet att det är svårt att sätta sig in i situationen, men tänk tanken att det vore ditt eget barn?

Vad hade du gjort då?

Nu är det inte ditt barn, och det är inte heller mitt, men jag tycker att vi har råd att hjälpa till!

Kan ni avstå 2 buketter tulpaner så har vi myggnät till 2 barn. Kan man låta bli att köpa en ny kofta och istället skänka de pengarna så har vi en hjälp som är större än vad ni kan ana.

 

För mindre än 3000 kr har vi en vattenledning med rent vatten till barnen. Smutsigt vatten är källan till flest dödsfall och sjukdomar världen över.

Hade vi kunnat hade vi löst allting själva, men vi är bara helt vanliga människor vi med.

Vi har våra egna familjer och vi kämpar vi också för att få vardagen att gå runt. Vi klarar inte att lösa det här själva. Vi behöver hjälp.

 

Så snälla människor,vänner, familj och ni som läser här....

Hjälp oss att hjälpa barnen på Bristol. Varje krona räknas och gör skillnad!

Låt det inte stanna vid en tanke, eller ett "jag borde". Snälla......gör det istället.

Varje krona hamnar där det ska

 

Hos barnen på Bristol Academy i Kampala,Uganda.

 

669-2099

8388-1,4016762-9

 

Ni som bor nära oss kan också lämna kontanter.Lägg det i ett kuvert och lämna in på Korv Me mos.

                     

                                                               Tack så länge!

                       

                                                                        ♥

 

                                                        Anna, Jennie och Victoria

 

 

                                                 

 


Kommentarer
Postat av: Sussi - Livet i söder!

Hej! Kul att du gillade bloggen.
Jag loggar nog direkt in på internetbanken för en överföring, har inte så mycket, men många bäckar små...

2013-01-10 @ 12:28:34
URL: http://sussey.blogg.se
Postat av: Anna

Men Tack!! Precis så är det, hjälper alla lite blir det till slut mycket! TusenTack! :)

2013-01-10 @ 12:44:35
Postat av: Malla

Jag har länkat till detta inlägg via min FB :)
https://www.facebook.com/monstermalla

2013-01-10 @ 13:10:47
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Leon Bollerup

Tjena,

Mallas husband her, jeg skal se om mit firma kan finde penge til at give jer en hånd, jeg tør ikke love noget med det er forsøget værd.

//Leon

2013-01-10 @ 13:42:39
URL: http://www.zimondo.com
Postat av: Anna

Tack Malla, för allt! Kram :)

2013-01-10 @ 13:53:09
Postat av: Anna

Leon: redan nu är du en stjärna för oss som vill försöka hjälpa mer än vad ni faktiskt redan gjort! Jag vet inte mer vad jag kan säga.... TusenTack för att du försöker! Anna, Jennie, Victoria

2013-01-10 @ 13:56:28
Postat av: Åse

Jag gör som Malla lägger en länk på min FB sida och slår ett slag för er blogg på min blogg igen under kvällen . Som sagt alla bäckar små. Kram

2013-01-10 @ 13:58:44
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Åse

https://www.facebook.com/pages/And-then-there-was/211597202310163?ref=hl

2013-01-10 @ 14:12:04
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Anna

Tack snälla Åse! :) Det är så vi måste tänka,att vi gör det tillsammans! Kram :)

2013-01-10 @ 14:47:21
Postat av: Ting

Idag har jag haft länkfiesta till er!
Både på bloggen, på FB och min privata FB.
Hoppas det gör lite skillnad!
Kärlek!

2013-01-10 @ 20:38:45
URL: http://youknowting.blogspot.se
Postat av: Anna

Tack så hemskt mycket...! Vi blir så himla glada! TusenTack! Kramar till dig! :)

2013-01-10 @ 21:43:10
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Jag ska köpa en docka, har bara inte hunnit med att ordna lappen runt halsen, men hoppas jag hinner det snart. När behöver ni senast ha allt, det stod inte i mailet? Kan vara bra att veta när min absoluta deadline är :-)

2013-01-11 @ 22:36:18
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Anna

Hej Lottiz :) 30 januari blir bra! Hoppas du hinner lösa det tills dess :) Kram och Tack!

2013-01-12 @ 10:19:22
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Trees, mamma i London

Vad inspirerande! Absolut har man ju råd med detta.. Jag tror så himla många inte förstår hur mycket det hjälper, och därför inte bidrar med något heller, tror du inte?
Hade också velat åka iväg till något likande. Om det så bara var för nån vecka.

2013-01-14 @ 02:24:23
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Anna

Det ÄR svårt att förstå! Det tyckte jag med. Nu vet vi att om bara alla hjälps åt så går det att göra skillnad. Man kan kanske inte rädda hela världen, men man kan ju åtminstone hjälpa några... Tack för att du läst! :)

2013-01-14 @ 06:30:40
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0