Att se det vackra..

Att skönheten ligger i betraktarens öga är ju vida känt och att det stämmer tvivlar jag inte på.

Jag tror inte många ser det jag ser då jag tittar på våra barn. Jennie såklart, men andra menar jag.

 

Jag ser aldrig att dom är smutsiga, att kläderna är trasiga,för små,eller för stora.

Att håret kanske är fullt av löss eller kroppen fullpumpad med malaria eller hiv.

Jag ser det inte och jag tänker det inte.

För när vi är där så finns det inget utrymme att vara rädd att något ska hända.

 

 

Mina ögon ser såklart allt det där jag beskriver,men dom bryr sig inte om det.

Dom ser bara det vackra i barnen.

Jag ser dem och förstår att många av dem aldrig kommer att bli hela. Dom har varit med om för mycket för att bli det.

Jag ser dem och önskar att vi iallafall ska klara några utav dem, och jag tror faktiskt att vi kommer att göra det.

 

 
 
                                                                              Anna
 

Kommentarer
Postat av: camilla

Ååå så vackert skrivet!
Kram!

Svar: Tack så hemskt mycket för att du tycker det...! Kram A
Jennie och Anna

2013-07-15 @ 12:29:14
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Pia

Det är inte lätt att få samma inblick som ni. Men en sak ser jag, ögonen, det är det första jag tittar på hos människor. Och barnens ögon ser alltid glada och nyfikna ut på era bilder! Mycket fint skrivet Anna <3
Kramen

Svar: Barnens ögon är pigga! Och glada är vi alltid när vi får vara tillsammans :) Tack så mycket......<3 Kram! A
Jennie och Anna

2013-07-15 @ 19:40:46
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0