Tofaayo! Oroa er inte....!

Jag kan vackert erkänna att jag inte landat i tanken att jag ska åka iväg över huvudtaget...
Att jag ska åka, har jag innerst inne vetat, men jag har inte vetat när, och jag har inte riktigt trott att jag skulle ge mig iväg ensam, och absolut inte så snabbt!
I min värld så är alltid Jennie vid sidan om och den här gången kommer hon inte att vara det.
 
 
En gång tidigare har jag varit i Uganda utan Jennie, men då hade jag ju annat sällskap med mig, men det är inte riktigt detsamma att uppleva detta utan henne.... Där nere är vi samma människa nästan.
Dom är övertygade om att vi är systrar och pratar man med någon därnerifrån så frågar dom vart Jennie är...nästan som att jag skulle ta fram henne ur bakfickan bara sådär! :)
 
Jag håller som bäst på att stålsätta mig för vidare kommentarer och undringar huruvida jag är alldeles galen som ger mig iväg ensam till ett land fullt med Afrikaner. ALLT kan ju hända och ALLT kommer att hända, bara för att jag reser själv!
Jag kan säga att jag hade vart mer orolig att åka till Norge ensam för där förstår jag inte alls vad dom säger....!
 
 
Jag är inte dummare än att jag förstår att det innebär mer risker att resa nånstans än att sitta hemma vid köksbordet, men jag vet också att faror finns precis överallt och hela tiden!
Jag kommer att vara rädd om mig och jag vet att det också är Eddie,Sam och Muteesas allra största prioritet.
 
 
 
                                              Så glädjs med mig, jag kommer att var trygg!
 
                                                                          Anna
 
 
 
            

Kommentarer
Postat av: Min plats i solen

Du är klok du Anna och det kommer att gå bra. Även om du denna gång reser ensam så kommer du inte att vara ensam. Du kommer att bo tillsammans med människor som du känner och som tycker om dig. De kommer göra allt för att du ska känna dig trygg. Saker och ting kan hända överallt. Även här hemma i Sverige. Dessutom har du varit där förut och vet vad du kan och inte bör göra. Bara det är en trygghet i sig. Ibland behöver vi bara göra vissa saker. Även om det innebär att vi måste göra dem ensamma.

Varm kram
Lotta

Svar: Jag känner mig inte så klok minsann, men Tack! Grejen är den att jag nästan aldrig känner mig ensam, även om jag är det...Jag tycker om att vara med mig själv emellanåt....Och du har rätt....ibland måste man bara göra saker....det här måste jag. Kram och tack! Verkligen Tack! Anna
Jennie och Anna

2013-07-31 @ 14:14:04
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Åse

underbart Anna och jag gläds med dig för jag förstår att du verkligen längtar efter att träffa alla på Bristol. Kanske får du blåsa lite i den nya tuban ;-) Kram

Svar: Ja....jag längtar verkligen..... Hade jag testat tuban så hade nog hela skolan skrattat! Men det kan jag väl bjuda på! :) Kram och tack för att du finns! A
Jennie och Anna

2013-07-31 @ 17:13:58
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Sandra

Så starkt av dig att åka ensam och jag gläds med dig att du kommer att få åka...
Någonstans (tror jag) inom dig så hade du nog inte riskerat att lämna familjen här hemma och du visste att det var osäkert och du int ekände dig trygg...

Ja någonting (peppar peppar) som du skrive rkan ju hända här hemma också!!

Visst är västkusten underbar nu!

Kram Sandra

Svar: Nu sätter du orden precis....hade jag känt oro hade jag stannat hemma....min familj betyder ju precis allt för mig precis som för alla andra! Händer nåt så var det väl meningen... :) Västkusten kan vara det vackraste som finns....Tänk att man får bo här?
Tack för dina ord... dom satte sig, kram A
Jennie och Anna

2013-07-31 @ 20:41:52
URL: http://vitasmultron.blogspot.se
Postat av: Hörni!

Åhhh vad roligt att du ska åka ner igen! Klart det kommer gå bra, hur bra som helst, finns ingen anledning att tro något annat. Kram

Svar: Det känns helt galet roligt!Jag oroar mig minst tror jag.... :) Kram! A
Jennie och Anna

2013-07-31 @ 21:22:48
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Lina

Det kommer bli kanon Anna!! Jag tycker du gör helt rätt!!

Svar: Tack,Tack,Tack! Precis vad jag behöver höra :) Kram A
Jennie och Anna

2013-07-31 @ 22:21:56
Postat av: Annika Lundkvist

Du tänker helt rätt, positiva tankar är det bästa som finns! Njut och var stolt över dig själv! Kram Annika

Svar: Tack! Njuter gör jag, men stolt över mig mig själv det är jag sällan :) Men tack för dina ord! Kram! A
Jennie och Anna

2013-07-31 @ 22:25:13
URL: http://livsrytm.blogspot.com/
Postat av: Helena

Jag skickar med dig alla mina varmaste omtankar och beskydd för resan och allt du möter på din väg! Lycka till! Kram <3

Svar: Tack så hemskt mycket.....! <3 Kram Anna
Jennie och Anna

2013-08-04 @ 22:35:36
URL: http://helenassota.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0