Dom älskar honom.

Otaliga är de små samtal som vi för med våra ungdomar på Bristol, främst via facebook från en krasslig telefon.
Att logga in där kostar ingenting, men det går ganska långsamt. Man kan köpa airtime och får då en snabbare uppkoppling men det har dom ju inte pengar till såklart, men det funkar absolut iallafall.
 
Att få ge ungdomarna de här små stunderna känns som en självklarhet, även fast man ibland inte riktigt har tid eller ork, men det är viktiga samtal om både stort och smått.
 
Igår pratade jag med en kille som går i S.6 och som hoppas på att kunna börja läsa på univeritetet nästa år.
Jag frågade om han kommer bo kvar på Bristol då?
 
-Det vet jag inte svarade han lite lojt, jag kanske flyttar eller nåt.
 
-Okej blir mitt svar, och innan jag hinner skriva mer såkommer det från honom igen,
 
-Fast vet du Anna? Jag har varit hos Mr Eddie sedan 2004 och jag ser honom som min pappa, jag vet inte om jag kan lämna honom. Han ger mig allt jag behöver och jag älskar honom.
 
 
Precis så är det...men sanningen är nog också den att det finns ingen annanstans för den här pojken att ta vägen.
Hans liv är på Bristol och Eddie är hans trygghet, tillsammans med de andra barnen och ungdomarna som inte heller har någon familj att ty sig till.
 
Banden mellan Eddie och de äldre ungdomarna är klara och väldigt tydliga. Han gör allt för dem och dom gör allt för honom. Vi såg det redan under vår första resa och det är ännu mer tydligt nu när vi känner dem.
 
Det är respekt vi ser i deras ögon när dom tittar på honom. Inte respekt som i rädsla, utan respekt som i kärlek för att dom vet att han gör allt vad han kan för dem och för alla sina barn på Bristol Academy.
 
 
        Eddie med storkillarna 2008.....
 
                                      
                                                                             Anna
 

Kommentarer
Postat av: Åse

Åh jag blir alldeles varm i hjärtat när jag läser vad Eddie betyder för barnen på Bristol samtidigt som tårarna bränner till bakom ögonlocken. kram

Svar: Ja...han betyder mycket, för väldigt många. Kram A
Jennie och Anna

2013-06-03 @ 12:03:12
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Maria

Det behövs fler Eddies här i världen.

Svar: Vi skulle behöva en massa Eddiesar! Vi är glada att vi stött på en :) Kram A
Jennie och Anna

2013-06-03 @ 12:04:48
URL: http://www.maria-jagochdemina.blogspot.com
Postat av: Pia

Ja så stora män som Eddie går det inte en på miljonen. Hans hjärta verkar kunna rymma hur mycket som helst. Vilket härligt inlägg Anna!!
Kramar

Svar: Ja...jag tror faktiskt det rymmer hur mycket som helst.... Tack för det :) Kram A
Jennie och Anna

2013-06-03 @ 20:27:42
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Postat av: Hörni!

Så fantastisk han är! :)

Svar: Ja, han är det... och för mig blir det klarare och klarare för varje dag som går, Kram A
Jennie och Anna

2013-06-04 @ 11:55:11
URL: http://horni.blogg.se/
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0