Han bär på en historia också han...

 
Ibland så glömmer jag vem Eddie är....Eller jag glömmer såklart inte av honom, men jag glömmer av att han har en historia bakom sig han också som hade kunnat få vem som helst att inte vilja stiga upp någonsin igen. Jag tänker inte på att också han måste bära på saker som gör ont och jag tänker inte på hur väl han måste förstå vad de barnen bär på som han tar hand om nu, just för att han har gått igenom samma sak.

 

Eddie är idag otroligt stark som människa. Jag hyser den största respekten för honom, och det han gör för Ugandas barn, det gör inte alla. Det kan inte sägas nog många gånger.

 

 

 

 

Tänk om vi hade kunna få bara en liten,liten del av de barnen som finns på Bristol nu att känna sig lika starka på insidan som Eddie gör. Om vi, trots deras upplevelser, kunde få dem att bli starka individer med hela hjärtan och en klar bild på framtiden.

Om vi bara kunde hjälpa dem att förstå att världen tillhör dem, precis som den tillhör alla andra....

 

 
 
 
                  
                                                                          Anna

Kommentarer
Postat av: Åse

Sanna och så kloka ord som berör långt in i hjärtat . Kram

Svar:
Jennie och Anna

2013-06-25 @ 13:06:18
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Pia

Härligt skrivet Anna!! Tänk om barnen kunde få den tryggheten alla barn borde ha rätt till.
Sköt om dig vännen!!!
Kramen

Svar:
Jennie och Anna

2013-06-25 @ 20:01:01
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Postat av: Anna

Jag har svarat utan att skriva nåt.... Jag fattar ingenting....
Åse: Tack! <3
Pia: Tack till dig också!Den tryggheten ska vi jobba på!
Tack för att ni finns för oss :) Kram!

2013-06-26 @ 14:38:31
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0