Spela roll

Jag ser på bilden och ser helt plötsligt nåt helt annat mot vad jag brukar se.

Jag har tittat på den så många gånger utan att riktigt tänka på vad jag känner.

Nu suger det tag i magen på mig av någon anledning som jag inte kan svara på, för jag vet inte.

Jag ser en klar och tydlig skillnad på färgen på våra händer och jag vet också vilken skillnad det är på arbetet som våra händer utför. Jag vet vilka skilda liv dom lever, men jag vet också att det inte spelar nån som helst roll vilken färg man har.......Hur kan det spela roll för någon?

 

 
 
                                                                            Anna
 

Kommentarer
Postat av: Hörni!

Ja det är ofattbart att en sån sak kan spela roll för någon.
Kram

Svar: Att människor inte visste bättre förr kan jag nånstans förstå...men att det finns kvar än idag är för mig helt ofattbart...Om alla förstod hur mycket vi har att lära av varandra. Kram A
Jennie och Anna

2013-06-19 @ 08:56:37
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej Anna!
Ja hur är det möjligt att ngt som hudfärg kan påverka ens livsvillkor, förutsättningar och möjligheter i livet. Ofattbart!
Kram Anna

Svar: Ja... helt och hållet ofattbart, och ledsamt! Kram A
Jennie och Anna

2013-06-19 @ 20:27:22
URL: http://www.bokcafeetibyn.blogspot.com
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0