5 år!

Idag är det 5 år sedan vi för första gången kom till Uganda. 28 maj 2008....
 
Livet skulle aldrig komma att bli detsamma igen, men inte på ett dåligt sätt utan på ett bra!
Ögonen öppnades och jag fick se världen på ett nytt sätt. Nytt för mig, för det var ju egentligen ingen nyhet att det fanns fattigdom i världen, men jag hade valt att inte se det tidigare. Jag hade valt att se världen ur endast mitt perspektiv och jag hade gett mig själv ett okej att inte bry mig om vad som hände runt om i vår övriga värld.
 
 
Den resan, och de resorna vi gjort efter den har gjort att jag inte längre ser på saker på samma vis och jag är tacksam för det varje dag. Livet är lite mer känslosamt nu, för det är mycket som rör sig i huvudet när man vet att människor har det svårt. Men det är i allafall inte värst för mig, alltså hanterar man de känslorna och kör på ännu hårdare för att försöka förbättra livet för åtminstone de människorna som vi har runt omkring oss på vår skola.
De människorna som från början bara var som vem som helst, men som vi nu med ära kan kalla våra vänner!
 
 
 
 
Vi vill också påminna om insamlingen till våra barn! Den pågår fram till på lördag och varje krona gör skillnad!
 
8388-1,4 140 970-7
 
Läs om den här!
 
 
                                                        Anna
 
 

Kommentarer
Postat av: Pia

Så fint skrivet. Jisses är det redan fem år! Och tänk på hur många som NI har öppnat ögonen på!
Sköt om dig och hoppas nacken är bättre!
Kramen

2013-05-28 @ 10:48:41
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Postat av: Anna

Hej Anna!
5 år- fantastiskt!!! Har ni under någon av era resor till Uganda rest runt ngt i övriga delar av landet? Jag har full förståelse om fokus har varit på att träffa barnen och vistas på skolan! Samtidigt misstänker jag att ni kanske är nyfikna på att få se mer av det land och dess befolkning som ni bär så nära era hjärtan?
Jag minns från min rundresa där 1995 (jösses åren går och jag var nybakad student!!) att jag fann landsbygden alldeles underskön med dess gröna kullar. Campade vid Bukobesjön tror jag den heter. Så vackert och jag fann människorna varma. Besökte också en nationalpark, Queen Elizabeth, vid Kazingafloden. Också där storslagen natur.
Sköt om dig och önskar dig en fin tisdagkväll!
Kram Anna

2013-05-28 @ 13:52:16
URL: http://www.bokcafeetibyn%40blogspot.se
Postat av: Anna

Öppnat ögonen på så många andra vet jag inte om vi gjort Pia, men vi fick iallafall öppnat våra egna! Nacken är mycket bättre,Tack! Kram!

2013-05-28 @ 15:02:09
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Anna

Anna:

Ja 5 år har gått fort :) 2008 var vi på en safari i Murchinson Falls, och det var såklart en jätteupplevelse, och precis som du säger är den Ugandiska naturen otroligt vacker! Numera åker vi dit av en enda anledning och det är att träffa barnen på skolan och våra vänner där, så att lägga tid nån annanstans skulle inte kännas bra tror jag....Det skulle kännas konstigt att inte utnyttja tiden till att göra nåt vettigt :) Jag önskar också dig en skön kväll!

kram Anna

2013-05-28 @ 15:06:57
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Tommy

sv: Verkligen!

5 år går snabbt, vilket arbete och vilken upplevelse ni varit med om !

KRAM

2013-05-28 @ 15:54:18
URL: http://tommytott.se
Postat av: Anna

Ja...det har vi verkligen...Det är galet när man tänker på det :)

Kram tillbaka!

2013-05-28 @ 16:00:29
Postat av: Jennys gömma

Vilket imponerande arbete ni gör!
Det är tyvärr lätt att glömma de som har det svårt, när det känns så avlägset.

kram Jenny

2013-05-28 @ 20:59:36
URL: http://jennysgomma.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack Jenny! Visst glömmer man, det är inte konstigt alls när
Man inte lever med det nära sig... Kram Anna

2013-05-28 @ 21:34:38
Postat av: Sandra

5 år??!! Ni är fantastiska båda två...
Kram Sandra

2013-05-28 @ 21:44:59
URL: http://vitasmultron.blogspot.se
Postat av: Anna

Ja Sandra...:) Det är faktiskt 5 år sedan vi var där första gången :) Vi har jobbat länge i det tysta... TusenTack för att du tycker att vi är bra :)Det värmer!

Kram Anna

2013-05-28 @ 21:48:33
Postat av: BP

Hello there!
Undrar hur du har hittat till min blogg?! Via Gun (horni.se) tror jag.
Stort tack för din kommentar - ja du och jag är ju helt överens om Desigual;-)

Å du - du gör ett fantastiskt jobb i Afrika!

2013-05-28 @ 22:24:32
URL: http://bp-computerart.blogspot.se
Postat av: Anna

Precis! Via Hörni! Hoppas det var okej att jag kollade in :) Tack för dom orden om vårt jobb...vi blir skitglada! :)

2013-05-28 @ 22:31:03
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0