Bara Anna!

Jag läser en blogg som heter Bara Anna. När hon bestämde sig för att nischa sin blogg med att kvinnor kan, så tänkte jag att vi skulle kunna passa in där....Visserligen har vi inget företag,men vi är 3 kvinnor och vi brinner för det vi gör.

 

Idag var det dags för oss att visas inne hos Anna där man fick svara på några frågor....

Kolla in hos Anna om ni har lust! :) Och Tack snälla Anna att du ville ha med oss.....! :)

 

Sen undrar jag hur ni ställer er till det där med att skänka pengar till välgörande ändamål som det så fint heter? Vågar ni göra det?

 

Vi jobbar i motvind bakom alla de stora organisationerna som gång på gång skrivs om för att någon har blivit rik på de pengarna som godhjärtade människor skänkt, och det är inte de som behöver dem som blivit rika, så mycket vet vi....

Jag är själv oerhört kritisk och skänker väldigt sällan pengar till dom ställena för att jag helt enkelt inte är säker på vad som händer.

Samtidigt så förstår jag ju att det kanske är precis så som människor tror att vi fungerar också....

 

Men det är inte så vi arbetar. Varje krona som skänks till våra barn, kommer till dem.

När vi reser ner är det av våra egna pengar vi betalar resorna.Det kommer att fortsätta att vara så tills någon ber om att få hjälpa oss med just det.

All mat vi äter på plats,hotellet vi bor på, och resorna vi gör, mellan skolan och hotellet varje dag då vi är där, betalas även det med våra egna privata pengar.

För oss finns inget annat. När man hjälper någon eller några så innebär det att man gör en del uppoffringar, det innebär inte att man själv blir rik.

I allafall inte på pengar.

 

Vi behöver hjälp.

Nu, imorgon och framöver om vi ska kunna fortsätta att hjälpa våra barn.

Vi behöver pengar och vi behöver hjälp att sprida i vårt land att barnen finns.

Vi behöver människor som hjälper oss att tänka när våra ideér tar slut, och som kan finnas där och stötta upp när orken sinar för oss ibland.

Vi behöver människor som kanske kan jobba på egen hand, Kanske med en egen idé, men med samma mål som oss, nämligen att hjälpa Bristols barn till ett bättre liv....

 

 
         
                                                                Anna
                                                                

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!
Vilket jobb ni gör! Jag kikade just in på "Bara Anna" och fastnade helt i inlägget om er! Vilken insats ni gör, vilka medmänniskor ni är! Mkt inspirerande! Jag reste genom Östafrika på ett lastbilsflak (ombyggt sådant)1995 som 18-åring och föll som en fura för just Uganda. Det vackra landskapet och de vänliga människorna. Alla barnen längs vägarna... Jag ska ta och läsa mer om er och ert beundransvärda arbete.
Med vänlig hälsning Anna i Skåne

2013-05-10 @ 20:56:16
URL: http://www.bokcafeetibyn.blogspot.com
Postat av: Ekenäsliv

Visst vågar man skänka pengar till välgörenhet!
På bloggdagen gjordes en insamling bl.a.
Men har ni något eget bankgiro el likn..
Man kan ju inte hjälpa alla, men man kan ju alltid göra något litet.. Och om många gör det blir det ju något stort till slut.
Kram Anna

2013-05-10 @ 21:28:40
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Anna

Anna! TackTackTack!Jag förstår att du föll för Uganda,det gjorde jag med, av precis samma anledningar som du....:)Tack för att du vill läsa om oss, det gör oss hur glada som helst,välkommen!

Anna

2013-05-10 @ 21:32:10
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Anna

EkenäslivsAnna:Här är många Anna helt plötsligt! :)Vad bra att bloggdagar uppmärksammar välgörenhet! Vi har ett konto och det numret står i högerkanten under "Om Oss"....Det är ju det som är grejen, om alla bara gjorde lite så blir skillnaden enorm till slut....Iallafall för några i världen. Kram Anna

2013-05-10 @ 21:46:40
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: erikasblogg.se

Jag är nog lite naiv och tänker att de pengar jag skänker till olika välgörenheter ALLTID kommer fram. Tänk om alla tänkte att det är "ingen idé att skänka för de pengarna försvinner ändå bara på vägen". Hemskt isf! Jag tror, precis som nån skrev här uppe, att en kan inte göra allt men alla kan göra något. Ni är grymma och riktiga eldsjälar Anna! Stor kram!

2013-05-11 @ 12:38:38
URL: http://erikasblogg.se/
Postat av: Åse

Jag är restriktiv till vad och hur jag skänker pengar, att hoppa på tåget med dockan " Charlie" och insamlingen till resväskan kändes däremot helt rätt, jag hade inte läst här i er blogg så länge vid det tillfället , men min magkänsla sa mig direkt att de pengar som hamnar hos er hamnar i slutändan oavkortat hos barnen på Bristol. Kram

2013-05-11 @ 13:41:42
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Hörni!

Jag skänker inte till vem som helst, men när det gäller er tvivlar jag inte ens sekund på att pengarna hamnar rätt.

2013-05-11 @ 15:16:23
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Anna

Erika:Att det kommer fram betvivlar inte jag heller egentligen...jag tycker bara att det kommer fram lite för lite av det som skänkts....Tack för dina ord, dom värmer! Kram Anna

2013-05-11 @ 19:49:54
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Anna

Åse...dig tycker vi så mycket om! Kram Anna

2013-05-11 @ 19:50:42
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Anna

Tack Hörni...! Det känns skönt att höra! Kram Anna

2013-05-11 @ 19:51:21
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0