Skratt förenar.

 
Hur dåligt kan ett kort bli?
 
Precis hur dåligt som helst! Som det här ungefär.....ändå har det för mig massa värme i sig.
Det är taget utanför Eddies hem och hela hans familj är med och barnen småstrular precis som barn gör.
 
Lilla V vill inte vara med alls, Lorraine har viktigare saker för sig och Whitney och Elias är allmänt trumpna.
Felicia är på väg bort och mitt i allt startar Sam ett fotokrig med Muteesa som håller i kameran för att ta ett fint gruppkort...
 
Men det visar så tydligt hur det är att vara i Uganda. Man är bara. Killen till vänster är mekaniker i bussen vi åker. Gruppkort? Klart att mekanikern ska vara med :)
Han bakom mig är chauffören som kör som en gud och som är den enda som vi känner oss riktigt trygga med, just för att han kör så lugnt.
Jag ser mitt leende och ser att Jennie är på väg in i ett och jag ser framför allt Eddies min när han tittar på Sam, han ser stolt ut. Minen han gör är så mycket Eddie och jag älskar att se den.
 
 
Sekunden efter att bilden är knäppt skrattar vi hejdlöst allihopa och vi får dela ännu en lycklig stund med våra vänner, där skratten betyder precis samma sak och som förenar oss, oavsett vilken färg vi har eller vilket land vi kommer ifrån.....
 
 
                                                                           Anna
 

Kommentarer
Postat av: Min plats i solen

Och jag blir alldeles varm inombords av att läsa din text kära Anna. En text som andas så mycket kärlek, gemenskap och lycka. Varje ord och rad strålar av hur mycket ni alla betyder för varandra. Ett av mina favoritcitat som hänger på vår köksvägg passar in på ditt vackra inlägg:

"Alla människor ler på samma språk."

Ta hand om varandra!♥

Kram Lotta

2013-05-17 @ 08:48:39
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Åse

Härligt Anna måste kännas underbart långt in i hjärtat att ha dessa vänner även om de är långt borta ! Jag blir alldeles varm i hjärtat. Tänk så fantastiskt det är att ni har varandra. Kram

2013-05-17 @ 10:48:53
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Anna

Tack Lotta...:) Ja tänka att fastän vi är så olika så är vi ändå precis samma!
Ta hand om er också!

Kram Anna

2013-05-17 @ 17:33:36
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Anna

Åse...det känns ända ända långt inne! <3

kram Anna

2013-05-17 @ 17:36:34
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Anna

Hej Anna!
Underbart foto! Så skön inställning också att lite vem som kan få vara med i fotot. Inte så uppstyltat eller kategoriserat där inte.
Önskar dig en fin fredagkväll!
Kram Anna
Ps. när bär det av ner till Uganda nästa gång för er del?

2013-05-17 @ 18:50:13
URL: http://www.bokcafeetibyn%40gmail.com
Postat av: Anna

Hej igen!
Jag skulle just skänka ett bidrag till instrumenten men blev osäker på kontonumret. Är det 2 olika ni anger? Provade det första och fick då mottagare "Allmänna advokatbyrån i G". Är det ni?
Avvaktar svar innan jag skickar bidraget!
Kram igen

2013-05-17 @ 18:59:50
URL: http://www.bokcafeetibyn%40gmail.com
Postat av: Anna

Anna - Visst är det hur härligt som helst! :)
Vi reser så snart vi lyckats spara ihop pengar att resa för :)

Önskar också dig en fin fredagskväll!

kram Anna

2013-05-17 @ 19:00:14
Postat av: Anna

8388-1,4 140 970-7

Detta kontonumret är det :)
Det andra är inte vi...

Tack för din hjälp till våra barn!

Anna

2013-05-17 @ 20:03:49
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0