När tacksamheten inte känner några gränser!

 
 
 
Att Jennie och jag arbetar ganska hårt och aktivt med det här med Bristol är det ingen tvekan om.
Vi kanske gör det på gränsen till för mycket tillockmed för vad vi egentligen orkar ibland. Men det där går i vågor. Och rätt som det är så är så är vi inne i en lugn period och vi kan bara flyta med.
Nu har vi haft en extremt arbetsam period, dels på grund av min resa i oktober, sen skulle vi också ha en ny föreläsning klar, för att sedan genomföra den på ett par olika ställen. Sen hade vi ju det här med barnens julklappar upptill. Allt är jätteroligt och vi skulle inte vilja vara utan det, men det tar tid.
 
 
Men det är ändå alltid något som slår mig när jag tänker på det arbetet vi gör, och det är alla människor vi har runt omkring oss numera...Alla som helt osjälviskt ger både till oss och till Eddie och barnen.
Inte en enda dag går utan att någon frågar hur det går för oss, och det värmer!
 
 
Nu när vi skulle skicka ner julklapparna så bad vi om hjälp till frakten från våra familjevänner, och det gensvaret var enormt, utan att knota så fick vi den hjälpen från dom flesta.
Likaså fick vi hjälp från olika håll för att vi skulle kunna köpa julklappar till våra boende barn utan familjevänner.
Nån extra hundralapp i ett kuvert från några av våra familjevänner, vår frisör Kariann som fick sina vänner att skänka pengar som vi kunde handla för...Allt det här gör att vi kan genomföra det vi vill för att skänka barnen lite glädje.Vi hade aldrig klarat det själva!
 
Gunvor som stickade underbara nallar och skickade med i väskan till barnen nu i oktober är en  hjälp som vi inte ens kan beskriva för det hjälper barnen på insidan..
Therese och Sten-Inge hjälpte oss att göra skylten till barnen med att vi tror på dem, den fick vi inte betala heller, utan alla sluter upp och hjälper till med det som dom kan, och den känslan är GRYM!
 
 
 
För oss är det viktigt att också Eddie vet att vi inte är dom enda som gör jobbet och när jag pratade med han häromdagen och sa att julklapparna var på väg så sa han:
 
Hälsa alla från mig och berätta hur tacksam jag är. Det vet dom bara om ni berättar det för dom.
 
Så den där hälsningen är från Eddie...
Han är tacksam för han vet vad ni är med och gör för honom och för hans barn.
 
 
 
                                                                             Anna
 
 
 
       
 
 

Kommentarer
Postat av: Pia

Jag säger det igen, Ni är makalösa!!!! Klart man vill hänga med er i detta :)
Sköt om er!
Kramar från mig <3

Svar: Tack....igen :)! Vi är så tacksamma för alla som hänger på. Vi skulle aldrig klara det här annars.
Det är bara så.
Kram A
Jennie och Anna

2013-11-16 @ 20:10:36
URL: http://marlonzacco.blogg.se
Postat av: cecce

Ni gör verkligen ett fantastiskt arbete! All heder åt er!!

Kram Cecce

Svar: Tack! :)Man är bara aldrig nöjd själv...

Kram A
Jennie och Anna

2013-11-17 @ 01:12:47
URL: http://www.ceccesblogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0