Barnen berör...

Att driva en skola i Uganda är inte ett enkelt arbete så klart. För Bristol är ju inte bara en skola, det är ett hem också.
Det är många bitar som ska falla på plats för Eddie,med de barnen som faktiskt också bor där...

Skolan är jätteviktig, men det är också viktigt att må bra där man bor.

 

Där är många barn ska ni veta.... Det är ett fullständigt myller.

När det är dags för dem att gå hem efter skolan slut så vill dom inte alltid göra det för det händer ju alltid kul saker när dom har besök.

Till slut droppar dom av och kvar blir bara de boende barnen. Och ofta är det då dom mest givande stunderna kommer, för både Jennies och mitt hjärta klappar lite lite extra för just dem...

 

På nåt vis berör dom en med sin lilla nyckel hängande kring halsen. Den som går till den lådan som innehåller deras liv.

Dom berör en för att man vet att dom somnar trygga,men utan en egen förälders omsorger.

Dom berör för man vet aldrig något om morgondagen för de här barnen.

 

 

                                                                                  Anna

 

 

 

 

Vill du hjälpa?

8388-1,4 140 970-7

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Åse

Och när du berättar så berör det ännu mer . Kram

Svar: Tack..... Kram A
Jennie och Anna

2013-09-05 @ 10:31:21
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Låter så sorgligt samtidigt som man blir glad att de har någonstans att ta vägen och någon som bryr sig.

Svar: Det ÄR ju sorgligt.... samtidigt som man ska ha i tanken att det är oändligt många barn som inte får gå i skolan alls... Så det är lite dubbelt. Kram! A
Jennie och Anna

2013-09-05 @ 20:02:45
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Pia

Jobbig tanke det där... att inte få ha någon av sina föräldrar i närheten. Man går direkt till sig själv och de sina, och hade jag inte kunnat ha mina älsklingar nära mig hade det känns väldigt väldigt tomt <3 Du skriver så härligt, kärleksfullt!
Kramen <3

Svar: Det är ju det man gör...man går till sig själv, och det är det som gör det svårt. Hade jag inte haft mina egna ungar så tror jag att i alla fall jag hade haft lättare att se allt. Tack så mycket... Kram! <3
Jennie och Anna

2013-09-06 @ 10:10:03
URL: http://marlonzacco.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0